BUX 42,200.65
-1.81%
BUMIX 3,925.27
-0.12%
CETOP20 1,992.73
0.00%
OTP 9,900
-3.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-2.95%
0.00%
-0.40%
ZWACK 17,550
+0.57%
0.00%
ANY 1,590
-0.62%
RABA 1,170
+0.43%
0.00%
-2.15%
0.00%
-0.46%
+1.29%
-6.53%
-2.12%
0.00%
+1.22%
OTT1 149.2
0.00%
-0.49%
MOL 2,808
-2.23%
-3.39%
ALTEO 2,360
-0.84%
0.00%
+1.01%
EHEP 1,750
-1.69%
+0.69%
-0.50%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.43%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-4.38%
-0.75%
0.00%
0.00%
NUTEX 11.15
-4.29%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.35%
NAP 1,186
-1.98%
0.00%
-0.89%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Direkt marketing: megrendeléscsökkenés

Miközben nőtt az adatbázis-frissítések iránti igény, csökkentek a kampánymegrendelések, illetve emelkedett az illegális adatfelhasználók, adatlopások száma – foglalta össze az MTI-Ecónak Bartók János, az egyik piacvezető DM-cég, a Magyar Telekom csoporthoz tartozó TeleData Kft. ügyvezető igazgatója a direkt marketing (DM) piacának válságban szerzett tapasztalatait.

A vezető szerint az idén nagyon sok ajánlatkérésből nem lett megrendelés, miután főként a kis- és közepes cégek aktivitása csökkent. A vállalatok által tervezett kampányoknak csupán 30-40 százaléka valósult meg, miközben 30-50 százalékkal csökkentették egy-egy akció költségeit és méretét is. Bartók János hozzátette: mintegy kétszeresére nőtt – részben a törvényi előírások miatt – a legális adatbázisok aktualizálása, telefonszámmal való frissítése, feltöltése iránti igény. Hasonlóan nagy az érdeklődés a gépi úton is teljesíthető, úgynevezett tömeges tudakozódási megrendelések iránt is.

Bartók János szerint a legális adatbázisok frissítése iránti igény növekedése is a válság hatása, mivel a nagy pénzügyi és közműszolgáltató cégek könynyebben be tudják hajtani kinnlevőségeiket akkor, ha a tartozás befizetésére telefonon is felhívják ügyfeleik figyelmét. Szintén a válság hatásai közé sorolható az is, hogy a cégek nemcsak a költségeiket csökkentik, hanem sok esetben illegálisan szerzik meg és használják az adatbázisokat is.

Az ügyvezető úgy véli, válság idején sem érdemes lemondani a DM-ről. Korábbi nemzetközi mérésekre hivatkozva kifejtette: azok a cégek, amelyek a recesszió alatt is költenek kutatás-fejlesztésre, illetve DM-re, a válság után növelni tudják piaci részüket. VG

Méretes ágazat

Tavaly piaci felmérések szerint a teljes hazai direktmarketing-piac 12 százalékkal nőtt. Forgalma 39,5 milliárd forint volt.

A DM becslések szerint a teljes éves marketing- és kommunikációs piac 20 százalékát teszi ki.

A DM becslések szerint a teljes éves marketing- és kommunikációs piac 20 százalékát teszi ki.-->

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek