BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Elindult a világ leggyorsabb gyorsvasútja

Háromszázötven kilométeres óránkénti átlagsebességgel megkezdte menetrend szerinti rendszeres működését a világ leggyorsabb vonata Vuhan (Wuhan) és Kuangcsou (Guangzhou) között - jelentette a kínai média szombaton.

Az első szerelvény helyi idő szerint szombaton reggel 9 órakor indult a közép-kínai Hupej (Hubei) tartomány székhelyéről, Vuhanból és 12 órakor ért célba, vagyis az 1068 kilométert 3 óra alatt tette meg. A vonat megáll Csangsaban (Changhsa), Hunan tartomány fővárosában. Korábban a két végállomás között utazóknak az út több mint 10 órát vett igénybe.

Sajtóbeszámolók szerint a jegyek már elővételben elkeltek, első osztályon 780 jüant kellett értük fizetni, ami több mint 21 ezer forintnak felel meg, míg a másodosztályra szóló jegy ára 490 jüan, vagyis meghaladja a 13 ezer forintot.

A december 9-én indított próbajáratok alkalmával a maximális sebesség 394,2 kilométer volt óránként. A 2004-ben elkészült dél-kínai Kuangcsou és Sencsen (Shenzhen) közötti gyorsvasút vonalán óránként átlagosan 160 kilométeres sebességgel haladnak a vonatok. A gyorsvasutak átlagsebessége Japánban 243 kilométer, Németországban 232 kilométer, Franciaországban pedig 277 kilométer óránként.

A kínai vasútfejlesztés egyértelműen versenyhelyzetet teremtett a belföldi légi járatoknak, mivel a vasutat az emberek kényelmesebbnek, pontosabbnak és biztonságosabbnak tartják - erről a legnagyobb belföldi légitársaság, a China Southern elnöke nyilatkozott a China Daily című lapnak.

Az április elsején átadott gyorsvasút Vuhan és Hofej (Hefei) között például a Vuhan-Sanghaj járatok utasainak a felét elhódította - mondta Szi Hszja-min (Si Xiamin). Egy másik esetben az új vasúti konkurencia 36 százalékos csökkenést idézett elő a légitársaságnak.

Mindezek következtében például a China Southern levitte a jegyárakat és szigorúbb intézkedéseket hozott az indulás és a menetidő pontos betartására.

Kína 2020-ig szeretné legfontosabb városainak 70 százalékát gyorsvasutakkal összekötni, ami a jelenlegi légi hálózat 80 százalékos lefedését jelentené.

 A következő 10 évben 16 ezer kilométer hosszú, 350 kilométer óránkénti sebességre alkalmas gyorsvasúti pálya épül majd Kínában és 2012-ig 42 vonalat adnak át 13 ezer kilométer összhosszal - áll a vasútügyi minisztérium tervezetében.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek