GVH-górcső alatt a L'Oréal
A versenyhatóság azért indított eljárást a cég ellen, mert január és május közötti időszakban a Biotherm Aquasource Biosensitive hidratáló arcápoló, a Vichy Cellu Metric narancsbőr elleni termék, a Vichy Liftactiv CxP készítmény és a Revitalift népszerűsítésére szolgáló kommunikációs anyagaiban több, valószínűsíthetően szakmailag nem kellően megalapozott állítást alkalmazott.
A vállalkozás a GVH szerint valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról törvényt és a fogyasztóvédelmi szabályokat.
Hogy valóban így történt-e - ez most a vizsgálat tárgya. A céget ebben az évben egyszer már elmarasztalta a versenyhivatal: a tavasszal 150 millió forint bírságot szabott ki rá, mert egyes termékeiről, azok hatásáról megtévesztésre alkalmas állításokat tett közzé.
Több reklámban kategorikus, minden fogyasztónak feltétel nélkül szóló ígéreteket fogalmazott meg a szóban forgó termékekről, illetve azok hatásáról. Ezzel azt az üzenetet közvetítette, hogy az ígért eredmény bármely fogyasztó esetében biztonsággal elvárható, a vizsgálati személyeknek azonban csak egy része számolt be kedvező változásról.
A GVH döntésekor súlyosító körülményként értékelte, hogy a cég a piac jelentős szereplője, több termékét hirdette megtévesztő módon, a jogsértés pedig igen intenzív reklámtevékenység révén valósult meg. Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a L''Oréal egyes jogsértőnek minősülő kijelentéseit még az eljárás lezárulta előtt önként módosította.