Zuhanás előtt a német autópiac
Az anyag szerint az idén várható 3,8 millióval szemben 2010-ben legfeljebb 2,75-3 millió személykocsi találhat gazdára - tudósít a Bloomberg.
Noha a 9 évesnél idősebb kicsik cseréjére kiírt roncsautó program szeptemberben zárult, a német autópiac a korábbi megrendelések novemberi kiszállítása révén még a múlt hónapban is bővülést mutatott: a tavalyi novemberhez képest 20 százalékkal több, közel 280 ezer új kocsi kapott rendszámot, míg a majdnem 3,6 millió darabos 11 havi értékesítési szint negyedével haladja meg az elmúlt év azonos időszakában regisztráltat.
Németországban hétszázezer kölcsönszerződéssel 13,6 milliárd eurónyi hitelt vettek fel a régi autójukat újra cserélők, ez 13,6 százalékkal több a tavalyinál. Az első tíz hónapban Németországban eladott 3,3 millió autó 26 százakkal több a tavalyi év azonos időszakánál. Világszerte tízmilliárd eurót költöttek eddig a kormányok a régi autót újra cserélő programokra, de a roncsprémium-tartalékok lassan kifogynak.
A JATO Dynamics elemző cég novemberi végén kiadott jelentése szerint az európai újautó-piac csak lassan evickél kifelé a válságból, és inkább csak az akciók tologatják felfelé a számokat. A vizsgált 27 ország számaiból elsőre úgy tűnik, hogy az év legsikeresebb hónapját tudhatja maga mögött az iparág: a tavalyinál 12,8 százalékkal forgalmasabb idei októberben 1,23 millió új autó kelt el, így a tíz hónapra számolt lemaradás már csak 4,1 százalék.
Itthon a tavaly novemberinél 63 százalékkal kevesebb, mindössze 3689 új személyautó kapott rendszámot a múlt hónapban. A tavaly novemberinél 63 százalékkal kevesebb, mindössze 3689 új személyautó kapott rendszámot Magyarországon a múlt hónapban, az első 11 havi 56 397-es szám pedig 61 százalékos csökkenést jelent – tette közzé a JATO Dynamics elemzőcég. A piacon ugyanakkor ezzel együtt is némi élénkülés tapasztalható, hiszen az októberi 3590 darabos forgalomba helyezés még 72 százalékos visszaesést jelentett.


