Emellett megsemmisítette vállalat tavalyi pályázata első részének eredményét. A pályázat ezen része 40 darab háromtengelyes csuklós, és 20 szóló busz megvásárlására kért ajánlatot.
A Volánbusz a kínai Xiamen King Long 9 millió 866 ezer eurós ajánlatát fogadta el. Azután, hogy a döntés december 6-án megjelent a közbeszerzési értesítőben, az egyik pályázó, a székesfehérvári Alfa Busz a döntőbizottsághoz fordult.
Tíz nappal később a 85 százalékig a Luxemburgban bejegyzett FA EAST S.A., valamint Kelemen János ügyvezető igazgató tulajdonában lévő King Long Magyarország Kft. egy magyarországi autóbusz összeszerelő üzem létesítésének szándékát jelentette be. A gödöllői importőr társaság másfél év alatt 150 buszt értékesített a magyar piacon.
Szakértők szerint ugyanakkor a magyar buszgyártásban érdekelt cégeknek – Alfa Busz, Csaba Metál, Kravtex, NABI, Magyar Járműtechnikai Zrt., Rába –, valamint az alkatrész- és főegység-beszállítóknak klaszterba kellene tömörülniük.