Íme, a detroiti autóshow új modelljei
Más lap azon kesereg, hogy a „nagy” North American International Auto Show az idén csak árnyéka önmagának: olyan kicsi lett, mint a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján volt. Csak illusztrációképpen: két év alatt 5,5 millióval, 10,4 millióra csökkent az Egyesült Államokban eladott személyautók és az akként használt pick-upok száma, és különösen ez utóbbiak – az európaiaknál jóval nagyobb, hatalmas motorral hajtott „full size” pick-upok – a válság nagy vesztesei. Ezekből ugyanis a tavalyelőttinél másfél millióval kevesebb fogyott az elmúlt évben.
Ha a nagy kocsik forgalmának fellendülésére nincs is remény, Matthias Wissmann, a német autóipari szövetség, a VDA elnöke az amerikai piac bővülésére számít az idén, és hogy az eladások meghaladják a 11 millió darabot. Detroitban elmondott beszédében kiemelte, az első jelek már decemberben látszottak, amikor a „könnyű járművek” (személygépkocsik és pick-upok) forgalma 15,2 százalékkal nőtt a bázishoz képest, az előbbiekből pedig már 21 százalékkal több kelt el, mint 2008 decemberében.
Arra is kitért, hogy a német gyártók nem becsülik le a tengerentúli piac jelentőségét. Ez persze érthető, hiszen a Berlin által ötmilliárd euróval finanszírozott tavalyi autócsere-program kifutásával az idén körülbelül egymillióval kevesebb, legfeljebb 2,8-3 millió személykocsi értékesítésére számíthatnak hazájukban. Ezért növelni kell a külföldi eladásokat.
Wissmann még azt is érvként hozta fel, hogy az USA lélekszáma évente egy százalékkal bővül, és az átlagos életkor 37 év, míg a 44 éves átlagéletkorú német népesség növekedése nulla.


