Cégvilág

Mínusz 150 vagy 250 busz? – Folytatódik a BKV fiaskó

A BKV szerint 150, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a szakszervezet szerint pedig több mint 250 autóbusz nem indult el kedden reggel a fővárosban. A közlekedési társaság tájékoztatása szerint hét óra körül már minden vonalon járnak autóbuszok, de azt ajánlják az utasoknak, hogy ha lehet, válasszák a kötöttpályás járműveket.

Több mint 250 autóbusz nem indult el időben kedden hajnalban - mondta a Független Hírügynökségnek Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője. Nemes Gábor szakszervezeti vezető azt mondta: a hamzsabégi és cinkotai garázsban 60-70, a dél-pestiben pedig 80-100 autóbuszvezető vár arra, hogy járművet kapjanak.

A meghibásodások tegnap jelentkeztek először, a cég közlése szerint öt telephelyük egyikében az előírt járműmennyiség több mint a fele, egy másikban pedig több mint egyharmada nem állt forgalomba az előírt járműveknek.

A BKV tegnap úgy fogalmazott: értetlenül áll a kialakult jármű meghibásodások előtt, ezért a menedzsment azonnali vizsgálatot rendelt el. Az elsőként a Kelenföldi buszgarázsban lefolytatott vizsgálat során bebizonyosodott, hogy pl. míg korábban a reggeli meghibásodások száma napi 8-10 volt, a mai napon 172 hibát észleltek. A korábbi napi átlagos meghibásodások között általában 2 elektromos hiba fordult elő, melyek száma mára 66-ra ugrott. Ezek az elektromos hibák általában a következők: hiányos utastér megvilágítás, repedt irányjelzőbúra, esetleg a műszerfal megvilágítás hibája. A hibákból látszik, hogy ezek egyike sem olyan természetű, amely az utas- illetve a közlekedésbiztonságot a legapróbb mértékben is befolyásolná.

A társaság szerint érdekes egybeesése a történéseknek, hogy e nagyszámú meghibásodás éppen a Munka Törvénykönyve szerinti működés első hétköznapján következett be, miután a szakszervezetek egy része a Kollektív Szerződés (KSZ) megegyezésének hiányában sztrájkra szólította fel a munkavállalókat. A BKV menedzsmentje szerint a hétfő reggeli állapot egy nem legális sztrájk és nem zárható ki a szándékosság jelenléte sem.

A BKV vezetősége és szakszervezetei utolsó, január ötödikén tartott tárgyalásukon sem állapodtak meg a kollektív szerződésről. A társaság közleménye szerint a BKV idei üzleti terve és anyagi lehetőségei nem teszik lehetővé a menedzsment által korábban ajánlottnál nagyobb összegű járulékok kifizetését, csak azok átstrukturálását, ezzel a szakszervezeti vezetők nem értettek egyet.

BKV garázs szakszervezet meghibásodás busz veke
Kapcsolódó cikkek