A gyűlésen a beszállítók és kereskedők képviselői is részt vettek, A szürke munkaruhába öltözött Akio Toyoda beszédét taps kísérte. Az elnök megfogalmazása szerint a cég alkalmazottainak egyszerre kell magabiztosnak és dinamikusnak és alázatosnak lenniük.
Egyikük kijelentette: "Éreztem az elnök félelmét, és azt is éreztem, hogy valamennyiünknek keményebben kell dolgoznunk." "Megszakad a szívem, ha arra gondolok, hogy azok az autók, amelyeket azért gyártunk, hogy örömet adjanak az embereknek, szomorúságot és baleseteket okozhattak" – idézi az AP a gyűlésen résztvevő munkások reakcióit.
Takeshi Uchiyamada, a cég alelnöke szerint a Toyota márka "súlyos válságban " van, a vállalatnak javítania kell a fogyasztói panaszok ellenőrzésén és gyorsabban kell reagálnia válságok idején."A bizalom visszaszerzéséhez vezető út továbbra is rendkívül nehéz" – tette hozzá.
A helyzet az elmúlt napokban valóban nehezebbé vált a több mint 8 millió autót érintő visszahívást indító Toyota számára. Mint arról tegnap beszámoltunk, több érintett autótulajdonos panaszt tett, mert szerintük a gépkocsik a szervizelést követően is akaratuk ellenére felgyorsultak. Az autógyár továbbra is állítja, hogy a gázpedál beakadását elhárító javítást megfelelően végzik. Eközben a világ legnagyobb autógyára a Corolla modellek esetleges meghibásodását is vizsgálja.