Cégvilág

Új fesztivál sztárdömpinggel a Puskás Stadionban - Veszteséget hozott a NeoFM az Econet-nek - új

Az econet.hu csoport árbevétele 2009-ben meghaladta a 2,1 milliárd forintot, azonban EBITDA eredménye 627 millió, adózott eredménye pedig 680 millió forinttal csapott negatívba. Eközben a cégcsoporthoz tartozó Sziget Kulturális Menedzser iroda újabb zenei rendezvényt jelentett be.

Az econet.hu csoport árbevétele 2009-ben meghaladta a 2,1 milliárd forintot. Az üzemi eredmény a költségcsökkentő intézkedések mellett, a médiapiaci visszaesésnek betudhatóan elmaradt az előző év azonos időszakában realizálttól. 2009. november 19-én kezdte meg adását az ország területének 81 százalékát elérő NeoFM, országos kereskedelmi rádió, az econet.hu Nyrt. Média Üzletágának legújabb tagja. A rádió és kereskedőháza elindulása a média-portfólió fogyasztói elérését mind számában, mind célcsoportjában jelentősen szélesíti.

2009-ben a csoport EBITDA eredménye -627 millió forint, adózott eredménye -680 millió forint volt. Az adózott eredmény alakulására több egyszeri tétel is hatott: negatív irányban a főként a nem média vagyonelemek körében keletkezett értékvesztések, pozitív irányban az econet.hu saját részvényekre vonatkozó határidős pozícióin elért nyereség és az Externet Nyrt. részesedés évközbeni értékesítése kapcsán realizált eredmény.

Új rendezvényt indít az econet csoporthoz tartozó Sziget, Stargarden világsztárokkal

Több száz millió eladott lemez és a világ legismertebb slágerei jellemzik pályafutását azoknak a legendás zenekaroknak, melyek egyetlen hétvége alatt birtokba veszik a Sziget Szervezőiroda legújabb, nagyszabású fesztiválját. Az első nyári hétvégén, június 4-5-én a Puskás Ferenc Stadion kertjében teszi tiszteletét többek között a Deep Purple, az ismét Eric Burdonnel színpadra álló Animals, a világ első számú funky zenekaraként jegyzett Kool and the Gang, az időtlen jazz-rock zene legfontosabb együttese, a Blood Sweat and Tears és a brit blues atyjaként aposztrofált John Mayall.

A hazai kínálat is pazarnak ígérkezik az idén startoló Stargardenen. Jelen lesz a magyar rocktörténet legjelentősebb és Európában legismertebb zenekara az Omega, a hetvenes-nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb rockegyüttese a Korál, valamint a kilencvenes évek kétségkívül legnépszerűbb hazai popsztárja, Ákos, aki idei egyetlen budapesti koncertjét a júniusi Stargardenen adja. A StarGarden azonban nemcsak a legendák fesztiválja, hanem egy kulináris fieszta is egyben; válogatott gasztro-hungarikumokkal, neves borászokkal, ismert pálinkászokkal.

A NeoFM számára adekvát egy ilyen célközönséget megszólító, valamint egy ilyen zenei kínálatot felvonultató nagyszabású rendezvény támogatása. Éppen ezért külön öröm számunkra, hogy a NeoFM mutathatja be ezt a sok szempontból úttörő, de várhatóan minden tekintetben sikeres fesztivált. Rádiónk célcsoportja egybe esik a StarGarden célközönségével, így ezen a területen is szeretnénk erősíteni az EMG cégcsoportjának egységességében rejlő lehetőségeket. – mondta Kádár Tamás a NeoFM vezérigazgatója.

Az econet.hu 2009. évi árbevétele a gazdasági válság miatti reklámpiaci visszaesésnek köszönhetően csökkent az előző évhez viszonyítva. Pozitív tendenciát mutat, hogy 2009 negyedik negyedévében a Média Üzletág a NeoFM hatásaitól megtisztítva a reklámpiaci visszaesés ellenére 50 millió forintot meghaladó EBITDA-t és 90 millió forintot meghaladó adózott eredményt tudott elérni. Ennek hátterében az év végén érezhetővé vált költségcsökkentő és hatékonyságnövelő intézkedések eredményei álltak, melynek következtében 2009-ben a csoportszintű költségek - a NeoFM beindítása hatásainak kiszűrésével - negyedévente átlagosan 130 millió forinttal csökkentek.

Az econet.hu rendkívül nehéz évet zárt 2009-ben, hiszen hagyományos piacain a hirdetési költségek jelentős csökkenést mutattak az egész év során. Ugyanakkor a médiacsoport a nehéz gazdasági körülmények közepette is megőrizte stratégiai partneri körét - áll a társaság közleményében.

Az év közben tisztán médiavállalattá alakult társaság, amely az ágazat egyetlen tőzsdei képviselője, jelentős költségcsökkentésekkel növelte szervezeti hatékonyságát, ami egyben az eredményesség növelését is elősegíti majd.

Az econet.hu az országos rádió beindításával egy új, nagyságrendi növekedést jelentő piacra lépett be, megerősített pozícióból tekint a gazdasági környezetben és a fogyasztási kiadásokban remélhetőleg bekövetkező kedvező fordulat elé. A válság az econet.hu számára tehát nem passzív túlélést és alkalmazkodást jelentett, megvalósított célokat és újabb lehetőségeket is hozott. Ezekre és az évek során létrejött különleges média tudásbázisra alapozva kell tovább fejlődnünk.” – összegezte az év eredményeit Balázs Csaba, az econet.hu elnök-vezérigazgatója.

A hazai kínálat is pazarnak ígérkezik az idén startoló Stargardenen. Jelen lesz a magyar rocktörténet legjelentősebb és Európában legismertebb zenekara az Omega, a hetvenes-nyolcvanas évek egyik legnépszerűbb rockegyüttese a Korál, valamint a kilencvenes évek kétségkívül legnépszerűbb hazai popsztárja, Ákos, aki idei egyetlen budapesti koncertjét a júniusi Stargardenen adja. A StarGarden azonban nemcsak a legendák fesztiválja, hanem egy kulináris fieszta is egyben; válogatott gasztro-hungarikumokkal, neves borászokkal, ismert pálinkászokkal.

A NeoFM számára adekvát egy ilyen célközönséget megszólító, valamint egy ilyen zenei kínálatot felvonultató nagyszabású rendezvény támogatása. Éppen ezért külön öröm számunkra, hogy a NeoFM mutathatja be ezt a sok szempontból úttörő, de várhatóan minden tekintetben sikeres fesztivált. Rádiónk célcsoportja egybe esik a StarGarden célközönségével, így ezen a területen is szeretnénk erősíteni az EMG cégcsoportjának egységességében rejlő lehetőségeket. – mondta Kádár Tamás a NeoFM vezérigazgatója. -->

kool & the gang omega Econet NEO FM beatrice veszteség stargarden Balázs Csaba negatív eredmény válság
Kapcsolódó cikkek