BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A jó cím fél siker az interneten is

A jól megválasztott webcím, címsor, kulcsszavak és a megfelelő fogalmazás akár ötven százalékot is javíthat egy-egy weboldal teljesítményén a Google keresési listáján, így az internetes oldal látogatottságán is – derül ki a BBIA Interaktív Ügynökség frissen ismertetett tanulmányából. A nemzetközi felmérések ugyanis azt mutatják, hogy az elmúlt években drasztikusan csökkent a keresésekre fordított idő. 2006-ban az amerikai felhasználók kereséseinek még csak mintegy 25 százaléka tartott kevesebb mint öt percig. Egy évvel később már a keresések 72 százaléka nem haladta meg az öt percet, így ha egy weboldalnak jobb a teljesítménye a keresési listán, nagyobb eséllyel találják meg a felhasználók.
A BBIA Interaktív Ügynökség tapasztalatai szerint a Google-on végrehajtott kereséseknél általában csak a sorban megjelenő első négy találatra kattintanak rá az internetezők. Ebben a tekintetben a felmérések szerint nem változik jelentősen a felhasználók viselkedése az évek során. Ha a lista felső részében nem találnak a keresési céljuknak megfelelő tartalmat, továbblépnek, és ebben az esetben a jobb oldalon elhelyezett hirdetések közül is többet nyithatnak meg, mint amikor az első négy között megtalálják, amit kerestek. A felmérés szerint egyébként a figyelem mintegy hetven százalékát a valódi keresési találatok kapják meg, és mindössze harminc százalék jut a felugró hirdetésekre. A hirdetőknek jó tudni, hogy a látogatók figyelmének túlnyomó része az első három hirdetésre esik.
A hirdetések felépítése tekintetében a BBIA Interaktív Ügynökség úgy látja, hogy a legnagyobb súlyt a webcím kapja, ezt követi a címsor és a leírás. A felmérés adatai szerint a tömör és figyelemfelkeltő webcímek hozzák a legtöbb kattintást. Mert bár a hosszabb címek esetében a figyelem megnő, az internetezők ebben az esetben nem mindig olvassák végig a szöveget, így pedig a hirdetésben található lényegi információk könnyen elveszhetnek. VG

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.