BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A tokaji borokkal növelnék az exportot

Borpiac. A Tokaj Kereskedőház Zrt. árbevétele az elmúlt tíz esztendőben 2009-ig folyamatosan növekedett, azonban a múlt évet mintegy 10 százalékos csökkenéssel zárta a társaság 2008-hoz képest – mondta el Kiss István, a borkereskedelmi vállalkozás vezérigazgatója tegnapi évértékelő sajtótájékoztatóján. A vezető a 400 millió forintos árbevétel-kiesést egyértelműen a gazdasági válság hatásaival magyarázta, de az mindenképpen örvendetes, hogy az ágazat átlagos zsugorodásához képest csekélyebb volt a cég visszaesése – tette hozzá.

A társaság belföldi eladásai 15 százalékkal csökkentek tavaly, azonban az export mintegy 8 százalékkal haladta meg az előző évit. A 2009-ben értékesített hétmillió palack 60 százaléka belföldön, 40 százaléka külföldön talált gazdára. Most az export 80 százalékát, mintegy 2,5 millió palackot Kelet- és Közép-Európában – Csehországban, Lengyelországban, Szlovákiában és Oroszországban – adják el.

A vezérigazgató a 24 országba irányuló kivitel további növelésében látja a belföldi visszaesés ellensúlyozásának a lehetőségét, ennek megfelelően a társaság nyit a kínai és az amerikai piac felé. A Costco üzletlánccal kötött szerződés értelmében 250 ezer palack 2001-es évjáratú, díszdobozos csomagolású háromputtonyos tokaji aszú kerül hamarosan az Egyesült Államok piacára, valamint a közeljövőben Kínába is kiszállítják az első konténer tokaji bort.

Kiss István a kereskedőház jelenlegi helyzetének a bemutatásán túl az iparág legfőbb problémáját is felvázolta: szerinte a legnagyobb gond a pincészetek közötti összefogás hiánya, valamint a megfelelő mennyiség és minőség előállítása. Bejelentése szerint a Tokaj Kereskedőház ezért úgy törekszik minél több pincészet integrálására, hogy közben megőrzi a térség hagyományait. A kitűzött stratégia alapja az, hogy a tokaji borok nyitják meg az exportpiacokat, amelyekre aztán a többi termelő és régió is betörhet. AP


Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.