BUX 42,709.84
+1.92%
BUMIX 3,967.65
+0.18%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,720
+1.32%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.76%
+0.85%
0.00%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
+0.49%
+0.62%
+0.92%
-1.66%
+5.88%
-1.10%
0.00%
+5.00%
OTT1 149.2
0.00%
+2.54%
MOL 2,864
+1.06%
0.00%
ALTEO 2,400
+0.42%
0.00%
+2.82%
EHEP 1,545
-6.08%
-0.70%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.63%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
0.00%
+3.45%
0.00%
+1.85%
+7.14%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Büntetik az internetezők a lassú weboldalakat

Ha egy weboldal lassan töltődik be, jelentősen csökken az odalátogatók száma, az internetezők pedig akár fél évig is észben tartják, ha egy site ilyen kellemetlenséget okoz számukra.

A cím, a kulcsszavak és a leírás megfelelő megválasztása akár 50 százalékot is javíthat egy-egy weboldal teljesítményén a Google keresési listáján – derül ki a BBIA Interaktív Ügynökség friss tanulmányából. Eszerint a lassan betöltődő weboldalak kimutatható hátrányt szenvednek el, a rossz emlékek hatására a felhasználók akár fél éven keresztül kerülhetnek egy weboldalt.

A nemzetközi felmérését azt mutatják, hogy az elmúlt években drasztikusan csökkent a keresésekre fordított idő. 2006-ban az amerikai felhasználóknak még csak 25 százaléknál tartottak kevesebb mint 5 percig a keresések. Egy évvel később már a keresések 72 százaléka nem haladta meg az 5 percet.

A BBI Ügynökség tapasztalatai szerint a Google-on végrehajtott kereséseknél általában a sorban megjelenő első négy találatra kattintanak az internetezők. Ebben a tekintetben a felmérések szerint nem változik jelentősen a felhasználók viselkedése az évek során. Ha a lista felső részében nem találnak a keresési céljuknak megfelelő tartalmat, tovább görgetnek és ebben az esetben a jobb oldalon elhelyezett hirdetések közül is többet nyithatnak meg, mint ha az első négy között megtalálják, amit kerestek.

A felmérés szerint a figyelem 70 százalékát a valódi keresési találatok kapják meg, 30 százalék jut a Google hirdetésekre. A hirdetőknek jó tudniuk, hogy a látogatók figyelmének túlnyomó része az első három hirdetésre esik.

A hirdetések felépítése tekintetében az Ügynökség úgy látja, a legnagyobb súlyt a webcím kapja, ezt követi a címsor és a leírás. A felmérés adatai szerint a tömör és figyelemfelkeltő webcímek hozzák a legtöbb kattintást. Mert bár a hosszabb címek esetében a figyelem megnő, az internetezők ebben az esetben nem mindig olvassák el a leírást, a hirdetésben található lényegi információ elvész.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek