Alig maradt el a korábbitól a GLS Group által kézbesített csomagok száma – derül ki az Európa egész területén jelen lévő csomagszállítási, expressz- és logisztikai (CEP) szolgáltató március 31-én végződő üzleti évéről most közzétett eredményeiből. A cég árbevétele és nyeresége azonban a nyomott árak következtében visszaesett.
A csomagok száma 350 millióról 345 millióra csökkent, miközben a vállalat bevételei 1,8 milliárd euróról 1,7 milliárdra estek vissza. Az EBITDA- (kamatfizetés, adózás és értékcsökkenés levonása előtti) eredmény 132 millió euróra rúgott – ez 15,3 százalékkal marad el az előző évitől.
A konkurensek úgy reagáltak a gazdasági világválságra, hogy árcsökkentésekkel igyekeztek szinten tartani csomagforgalmukat – mondta Rico Back, a GLS Group elnök-vezérigazgatója. Ez egyes európai országokban és régiókban erőteljesen lenyomta az árakat, de ezt a tendenciát most már meg kell fordítani.
A cég vezetője szerint azonban a színvonalas csomagszállítási szolgáltatásokhoz folyamatos beruházásokra van szükség még a mostani nehéz gazdasági helyzetben is. Viszont a minőségnek ára van, ezért minden országban áremelést hajtanak végre. A 2010/2011-es üzleti évben a GLS Group közel 50 millió euró értékű beruházást tervez. A vállalat fejleszti a fizikai hálózathoz tartozó infrastruktúrát, így a telephelyeket, épületeket és szállítószalag-rendszereket, ezenkívül továbbfejleszti és egységesíti informatikai rendszerét is. Folytatják folyamataik optimalizálását is.
A GLS az idén csak kismértékű fellendülésre számít a gazdaságban és a CEP-piacon. A válság még nem ért véget – véli Rico Back. Várható a piacok átalakulása, és ez konszolidációt is hozhat magával. Az év során feltételezhetően minden ágazatban megnő a fizetésképtelenné váló cégek és a vállalatfelvásárlások száma. Úgy látják, a még mindig bizonytalan gazdasági helyzetben 2010–2011 során stagnálni fog az üzlet. A GLS Group ennek ellenére tovább erősíti európai hálózatát, hogy fenntarthassa szolgáltatásai színvonalát, és készen álljon, ha majd újra beindul a gazdasági fejlődés.
Szemkeő Gábortól, a GLS kelet-európai régióért felelős ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy az általa irányított öt leányvállalat a 2009/2010-es üzleti évben 825 járművel 12,5 millió csomagot szállított, összforgalma 1-2 százalékkal nőtt, és elérte az 50 millió eurót. MK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.