BUX 38,644.57
-1.50%
BUMIX 3,853.23
+0.02%
CETOP20 1,945.79
-0.35%
OTP 8,530
-5.33%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.40%
+0.42%
ZWACK 17,450
+0.29%
0.00%
ANY 1,600
-0.62%
RABA 1,145
-1.72%
0.00%
-3.62%
-1.35%
+0.47%
0.00%
-5.14%
-1.90%
0.00%
-0.54%
OTT1 149.2
0.00%
-2.24%
MOL 2,560
+2.24%
+0.77%
ALTEO 2,270
+3.18%
0.00%
+1.87%
EHEP 1,545
-3.13%
0.00%
+0.79%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
-1.16%
-7.46%
0.00%
+0.96%
NUTEX 10.85
+2.36%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,700
+9.79%
+4.53%
NAP 1,188
-1.49%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Figyelem, péntektől szigorúbb autóhitelezési szabályok!

Nem rengeti meg a használtautó-piacot a hitelezés pénteken életbe lépő újabb szigorítása.

Az új szabályozás, amely arra kényszeríti a finanszírozó intézeteket, hogy a futamidő legkésőbb az autó 11 éves korában lejárjon azért nem ijeszti meg a használtautó-kereskedőket, mert már egy hét-nyolc éves kocsinak is olyan alacsony a piaci értéke, hogy a megvásárlása fedezhető egy három-négy éves futamidejű finanszírozási konstrukcióval. Arról nem is beszélve, hogy manapság az autók négyötöde készpénzért kel el – mondta Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke a Világgazdaságnak.

Hasonló véleményen van Horváth Zoltán, a legnagyobb használtautó-kereskedő hálózat, a Weltauto igazgatója, aki szerint nemigen szokott előfordulni a használt gépkocsik piacán három-négy évnél hosszabb futamidő, arról nem is beszélve, hogy ennyi időn belül általában amúgy is túladnak az egyre korosabbá váló járműveken. A szakember úgy tudja, igen sok 11 évnél idősebb kocsi cserél gazdát, de jellemzően magánforgalomban és nem kereskedőkön keresztül.

A Weltauto hálózatában az idén értékesített járművek átlagéletkora 5,5 év volt. Közülük legnagyobb számban a 2008-as és 2005-ös évjáratú modellek szerepeltek, amelyek együttes aránya elérte a 27 százalékot. A tízévesnél idősebb kocsik ugyanakkor az idei teljes forgalom 11 százalékát tették ki.

Az első negyedévben még ment a használtautó-piac – csupán 5 százalékkal kevesebb kocsi váltott tulajdonost, mint tavaly március végéig –, mostanra azonban itt is visszaesés tapasztalható. Sok függ ugyanakkor a kereskedés helyszínétől: Budapesten és környékén nyilván sokkal több új és használt autót lehet eladni, mint vidéken, ugyanakkor az árvíz miatt a borsodiaknak egyéb gondjuk is van, mint hogy kocsit cseréljenek.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek