Cégvilág

Nemzetközi innovációs díjat kapott a Magyar Telekom

A Global Telecoms Business nemzetközi távközlési szaklap ez évi innovációs díját nyerte el a Magyar Telekom által üzembe helyezett szolgáltatáslétesítési és automatizálási platform. A rendszer felgyorsítja és olcsóbbá teszi az új szolgáltatások bevezetését és csökkenti az üzemeltetési költségeket is. A díj zsűrije a világ infokommunikációs szolgáltatóinak azon projektjei közül válogatott, amelyek élenjáró technológiai megoldásokat vezettek be sikeresen, és így más országok szolgáltatói számára is követendő példák lehetnek.

A világ vezető távközlési szervezetei mintegy 350 vezetőjének részvételével rendezték meg a rangos nemzetközi szaklap, a Global Telecoms Business ez évi innovációs konferenciáját Londonban, amelynek keretében átadták a 2010-es innovációs díjakat a világ minden részéről nevezett projektek legjobbjainak. A vezetékes infrastruktúrákkal kapcsolatos újítások kategóriájában, a hálózatüzemeltetési innováció területén lett díjnyertes a Magyar Telekom szolgáltatáslétesítési és automatizálási platformja (SPA, azaz Service Provisioning Automation), amelyet 2009 második negyedévében vezetett be a magyar távközlési szolgáltató.

Maradi István, a Magyar Telekom műszaki vezérigazgató-helyettese elmondta: "A Magyar Telekom SPA platformja által nyert rangos nemzetközi díj is igazol bennünket abban, hogy a műszaki támogató rendszerekre irányuló stratégiai céljainkat jól határoztuk meg. Hiszen ezen célok megvalósítására kifejlesztett rendszereinkkel sikeresen támogatjuk az új technológiai kihívásokat és a vállalat integrációs céljait is. Jellemző a fejlesztéseink színvonalára és fejlesztőink szaktudására, hogy mind az SPA, mind pedig az ugyanezen projekt keretein belül bevezetett, a hibaelhárítási folyamatok automatizálására kifejlesztett TSS rendszer is jelentős szakmai elismeréseket kapott itthon és külföldön egyaránt."

Az SPA platform fejlesztése 2008-ban kezdődött el. A projekt során a Magyar Telekom szakemberei által megtervezett követelményrendszer alapján a Hewlett-Packard által szállított Service Activator platform felhasználásával készült el az egységes konszolidált szolgáltatásmenedzselő rendszer, amely automatizáltan támogatja a szolgáltatáslétesítési és -aktiválási folyamatokat, lehetővé teszi a szolgáltatások gyorsabb és olcsóbb piacra lépését, miközben csökkenti a bevezetési költségeket, de csökkenti az üzemeltetési költségeket is a folyamatok automatizálásával.

A megoldást immár egy éve használja a Magyar Telekom az újgenerációs vezetékes IP-szolgáltatások (szélessávú internet, IPTV) létesítési folyamatában. A rendszer azonban az eddigi vezetékes szolgáltatásokon kívül képes más technológiákkal (mobil-, és kábeltelevíziós hálózatok) megvalósuló szolgáltatások támogatására is, így a jövőben várható a díjnyertes SPA rendszer kiterjesztése a Magyar Telekom minden hálózatára.

A rendszer nem először szerepel jól nemzetközi megmérettetésen, hiszen a májusban Nizzában rendezett Tele Management Forum (TMF) Management World konferenciáján az "Excellence Award 2010" kategóriában mintegy száz induló közül az első hat közé jutott be a Magyar Telekom megoldása.

Magyar Telekom spa Maradi István innováció HP
Kapcsolódó cikkek