A napilapok példányszáma csökkent ugyan 0,8 százalékkal 2009-ben, de ez igen csekély mértékűnek számít, főként a recesszió méreteit figyelembe véve valamint az egyéb iparágakban tapasztalható csökkenés mértékével összehasonlítva. Az elmúlt 5 év átlagát tekintve azonban még mindig 5,7 százalék a növekedés.
Az újságok hirdetési bevételei globális szinten 17 százalékkal estek vissza, mely nagymértékben a globális recesszió valamennyi iparágra gyakorolt hatását tükrözi. Mindazonáltal a hirdetési bevételek újra bővülni látszanak és a Zenith Optimedia előrejelzés szerint a 2010-es évben 3,5 százalékos növekedés lesz tapasztalható és a növekedés minden régióban érzékelhető lesz majd.
A televízió a világ legnagyobb hirdetési médiuma a maga 39 százalékos piaci részesedésével. A televíziót követik az újságok 24 és az Internet 12 százalékos részesedésekkel. Az internetes hirdetések nagy része továbbra is a keresésekbe van beágyazva, melyet pedig egyetlen szereplő – a Google – irányít, 65 százalékos piaci részesedéssel.
Egyre több jel mutat arra, hogy a nyomtatott hirdetések hatékonyabbak, mint a televíziós vagy az internetes hirdetések. A Microsoft által nemrégiben az Egyesült Királyságban elvégzett felmérés azt mutatja, hogy minden egyes, a nyomtatott hirdetésekre fordított font 5 fontnyi bevételt termel. A televízió esetében ez 2,2 font, az internetnél pedig 3,4 font.