A DB leányvállalata, az új szerződés értelmében öt hibrid mozdonyt bérel az Alstomtól. A flotta első darabját az idei berlini Innotrans kiállításon mutatatta be az Alstom, amelyet további négy járművel egészít ki a tesztek 2011-es lezárásáig, így felállhat Európa legelső hibrid mozdonyflottája. Az új járművek innovatív technológiájának köszönhetően az üzemanyag fogyasztás 50 százalékkal, míg a károsanyag-kibocsátás 70 százalékkal csökken a hagyományos mozdonyokéhoz képest.
2011 végére már ilyen hibrid mozdonyokat szállíthatunk Európába, a flottájukat környezetbarát járművekkel modernizálni szándékozó vasúttársaságoknak – mondta Klaus Hiller, az Alstom Transport németországi mozdony és vasútijármű karbantartás üzletágának vezetője.
Nagy tömegű szerelvények széles skáláján alkalmazható hibrid tolatómozdonyok, fejlett rendszereiknek köszönhetően, a hagyományos dízelmozdonyokhoz képest akár 50 százalékos üzemanyag megtakarítással is üzemeltethetők. A mozdony mintegy 600 kW csúcsteljesítményének leadásához mindössze egy 250 kW teljesítményű dízelmotor adja az alapot, a fennmaradó energiát a dízelerőforrás által újratöltött akkumulátorokból nyeri a jármű.