Cégvilág

Betiltják a túl hangos reklámokat, újabb karika lesz a tévékben

A médiatörvény tartalomszabályozással foglalkozó fejezeteiben engedélyezik a termékelhelyezést, bevezetnek még egy korhatárkarikát, bár nem kell feltétlenül kirakni – írja az Index. Betiltják a túl hangos reklámokat, és szabályozzák, hogy mindenki láthassa a fontos meccseket.

Az Index birtokába került munkaanyag alapján a kiskorúak védelmét vagy a reklámokat és termékelhelyezéseket szabályozó törvény lazítana az eddigi médiatörvény szigorán, és az uniós szerződésekhez hangolná a szabályozást.



Újabb karika

Az új szabályozás értelmében eltűnik a tizenkét éves kor alatt csak szülői felügyelettel ajánlott meghatározás, helyette a 12-es karika ezentúl egyszerűen azt jelenti, hogy 12 éven aluliaknak nem ajánlott.
Ráadásul bevezetnének egy új korhatár-besorolást is, lesznek nyolc éven aluliaknak nem ajánlott műsorok is.

Foci mindenkinek

A törvényben az uniós irányelveknek megfelelően benne lesz a kiemelt műsorok kizárólagos közvetítési jogának szabályozása is. Ezentúl nem fordulhat elő, hogy például csak egyetlen csatornán, a Digisporton láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, és a csatorna csak szolgáltatóváltással, új kábeles-műholdas előfizetéssel nézhető az ország nagy részén. A strasbourgi jegyzőkönyvnek megfelelően a médiatanács évente meghatározhatja azoknak a kiemelt eseményeknek a körét, amelyeket nem lehet úgy sugározni, hogy azt a magyar lakosság legalább tíz százaléka ne érhesse el.

Vége a hangos reklámoknak

A tervezet a reklámszabályozáson is lazítana. Eltűnik a bárhogyan számolt egy óra alatt legfeljebb tizenkét percet engedélyező korlátozás, csupán annyi maradna, hogy a reklám „nem sértheti indokolatlanul a műsorszám egységét”. Nem lehetne megszakítani reklámmal a hírműsorokat, a vallási műsorokat és a gyereknek szóló programokat, ha a műsoridő nem haladja meg a harminc percet.

A filmeket, és a negyvenöt percnél hosszabb, egybefüggő műsorokat (kivéve a sorozatokat és a dokumentumfilmeket) negyvenöt percenkén csak egyetlen reklámblokkal lehet feldarabolni, de a törvény itt is tesz még egy engedményt: ha a műsor húsz perccel hosszabb, mint egyszer vagy többször negyvenöt perc (vagyis ha legalább hatvanöt, száztíz vagy százötvenöt perc) akkor még egy reklámblokkot be lehet préselni.
A szabályozás szerint viszont a reklám átlagos hangereje nem lehet nagyobb, mint a körülötte lévő műsoroké, vagyis – ahogy Szalai Annamária, az NMHH elnöke megígérte – vége az üvöltő hirdetésnek, a távvezérlő utáni ijedt kapkodásnak.

karika reklám médiatörvény tévék
Kapcsolódó cikkek