BUX 39,360.27
-0.87%
BUMIX 3,760.29
-0.52%
CETOP20 1,793.99
0.00%
OTP 8,400
-1.57%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-4.25%
0.00%
+0.20%
ZWACK 18,500
0.00%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,125
0.00%
0.00%
-2.85%
-2.52%
0.00%
-1.78%
-4.93%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-1.79%
MOL 2,932
-0.61%
-2.26%
ALTEO 2,390
-0.83%
0.00%
0.00%
EHEP 1,020
-2.86%
-0.83%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
0.00%
-1.07%
-1.41%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+0.93%
NAP 1,206
-2.74%
0.00%
-4.02%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Betiltják a túl hangos reklámokat, újabb karika lesz a tévékben

A médiatörvény tartalomszabályozással foglalkozó fejezeteiben engedélyezik a termékelhelyezést, bevezetnek még egy korhatárkarikát, bár nem kell feltétlenül kirakni – írja az Index. Betiltják a túl hangos reklámokat, és szabályozzák, hogy mindenki láthassa a fontos meccseket.

Az Index birtokába került munkaanyag alapján a kiskorúak védelmét vagy a reklámokat és termékelhelyezéseket szabályozó törvény lazítana az eddigi médiatörvény szigorán, és az uniós szerződésekhez hangolná a szabályozást.



Újabb karika

Az új szabályozás értelmében eltűnik a tizenkét éves kor alatt csak szülői felügyelettel ajánlott meghatározás, helyette a 12-es karika ezentúl egyszerűen azt jelenti, hogy 12 éven aluliaknak nem ajánlott.
Ráadásul bevezetnének egy új korhatár-besorolást is, lesznek nyolc éven aluliaknak nem ajánlott műsorok is.

Foci mindenkinek

A törvényben az uniós irányelveknek megfelelően benne lesz a kiemelt műsorok kizárólagos közvetítési jogának szabályozása is. Ezentúl nem fordulhat elő, hogy például csak egyetlen csatornán, a Digisporton láthatók a Bajnokok Ligája meccsei, és a csatorna csak szolgáltatóváltással, új kábeles-műholdas előfizetéssel nézhető az ország nagy részén. A strasbourgi jegyzőkönyvnek megfelelően a médiatanács évente meghatározhatja azoknak a kiemelt eseményeknek a körét, amelyeket nem lehet úgy sugározni, hogy azt a magyar lakosság legalább tíz százaléka ne érhesse el.

Vége a hangos reklámoknak

A tervezet a reklámszabályozáson is lazítana. Eltűnik a bárhogyan számolt egy óra alatt legfeljebb tizenkét percet engedélyező korlátozás, csupán annyi maradna, hogy a reklám „nem sértheti indokolatlanul a műsorszám egységét”. Nem lehetne megszakítani reklámmal a hírműsorokat, a vallási műsorokat és a gyereknek szóló programokat, ha a műsoridő nem haladja meg a harminc percet.

A filmeket, és a negyvenöt percnél hosszabb, egybefüggő műsorokat (kivéve a sorozatokat és a dokumentumfilmeket) negyvenöt percenkén csak egyetlen reklámblokkal lehet feldarabolni, de a törvény itt is tesz még egy engedményt: ha a műsor húsz perccel hosszabb, mint egyszer vagy többször negyvenöt perc (vagyis ha legalább hatvanöt, száztíz vagy százötvenöt perc) akkor még egy reklámblokkot be lehet préselni.
A szabályozás szerint viszont a reklám átlagos hangereje nem lehet nagyobb, mint a körülötte lévő műsoroké, vagyis – ahogy Szalai Annamária, az NMHH elnöke megígérte – vége az üvöltő hirdetésnek, a távvezérlő utáni ijedt kapkodásnak.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek