Cégvilág

Még a Rolls-Royce csillogása is megkophat

A brit Rolls-Royce közölte, hogy a Trent 900 repülőgépmotor támadt problémák miatt valószínűleg "némileg" csökken a profit növekedése. Az Airbust gyártó EADS pedig jelezte, hogy az A380-asokkal kapcsolatos félelmek visszavethetik a 2011-es értékesítéseket.

A Rolls-Royce jelenleg azt a motorhibát vizsgálja, amely miatt a Qantas ausztráli légi társaság egyik A380-as típusú utasszállító repülőgépe kényszerleszállást végzett Szingapúrban a múlt héten. A jelenleg üzemben lévő Airbusok egy részét a Rolls-Royce által gyártott Trent 900 motor hajtja, és az eset a brit cég szerint negatívan befolyásolja majd az idei profitot.

Közben az Airbust gyártó EADS Párizsban bejelentette, hogy a Qantasnál történt motorbaleset miatt késedelmet szenvedhet az A380-as gépek 2011. évi leszállítása. Az Airbus idén várhatólag maximum huszonkettő A380 típusú utasszállító óriásgépet szállít le - közölte Tom Enders elnök-vezérigazgató – jelenti a Bloomberg.

Az EADS közölte, hogy a harmadik negyedévben a profitja 13 millió euró lett, szemben a múlt év azonos időszakában mért 87 millió eurós veszteséggel. Az árbevétele pedig 18 százalékkal ugrott meg, 11,25 milliárd euróra. Az EBIT 88 százalékkal ugrott meg és 378 millió eurót ért el, ezzel a cég meghaladta az elemzők 260 millió eurós várakozását. Enders megfogalmazása szerint a Qantas incidens ugyan kellemetlen, de az óriásgép eddigi fogadtatása elég pozitív volt ahhoz, hogy a cégbe vetett bizalom ne szenvedjen csorbát.

A Qantas már a kényszerleszállást követő vizsgálat kezdetén jelezte, hogy véleménye szerint technikai vagy tervezési hiba állhat a háttérben, az ausztrál légitársaság gépének kényszerleszállására az elsődleges vizsgálat alapján olajfolyás miatt került sor.

Airbus negyedév profit Rolls-Royce A380 kényszerleszállás Qantas
Kapcsolódó cikkek