Márki Sándor, Kunmadaras polgármestere lapunk megkeresésére elmondta, az első fordulóban és mostaniban is túl rövid határidőt szabtak az árverési letét elhelyezése és a kötelezettségvállalás aláírására. A polgármester optimista, a hazai repülőtér értékesítések története azt mutatja több forduló kell ahhoz, hogy megfelelő módon sikerüljön az eladás. A pályázati csomagot két - egy magyar-amerikai és egy magyar-orosz - befektetői csoport vásárolta meg, s jelezték egy lehetséges második fordulóban is részt vennének - húzta alá a polgármester.
Ha az önkormányzatnak sikerül eladnia az egykori szovjet repteret, a beruházó mintegy 120-140 milliárd forint beruházással körülbelül 800 főt foglalkoztató nemzetközi cargo repteret hozna létre, amely 60-80 desztinációt kötne össze Magyarországgal - tette hozzá Márki Sándor. Úgy látja, e tekintetben Kunmadaras elhelyezkedése kiváló, még Budapest és Debrecen közelsége ellenére is. "A kunmadarasi reptér elhelyezkedése ideális a nemzetközi cargo légi kikötőkhöz" - magyarázta.
A kunmadarasi önkormányzat október közepén nyilvánosan árverésre kínálta fel a repülőteret, Az egykori szovjet katonai légi kikötő jelenleg nem bonyolít forgalmat. A bázis kikiáltási ára négymilliárd forint volt, s az önkormányzat a legmagasabb ajánlatot tevővel kötött volna szerződést. Ahhoz azonban, hogy valaki egyáltalán részt vehessen az árverésen 400 millió forint letétet kellett átutalnia biztosítékként, ám úgy tudjuk, hogy a pályázati csomagot megvásárlók közül ezt senki nem tette meg. Így az árverés el sem kezdődhetett.
Közép Európa legnagyobb alapterületű - 750 hektáron elterülő - repterét legutóbb szeptember 23-án akarták elárverezni, sikertelenül. Márki Sándor polgármester szerint akkor túl rövid volt a jelentkezési határidő. Ezúttal a pályázóknak másfél hónapja volt.
A Napi Turizmus egyik korábbi cikkében beszámolt arról, hogy a pályázati csomagot két társaság vásárolta meg. A potenciális befektetők egyike, az ötmilliárd dolláros alaptőkéjű angol-orosz-grúz hátterű Hungarian Air Cargo Kft., amely nemzetközi teherforgalmi repülőtérként üzemeltetné az ingatlant.
Lapunkat Németh László, a település egyik képviselője tájékoztatta arról, hogy a keddi árverés elmarad, s erről a képviselőket is csak ma értesítették. Úgy tudja, nem érkeztek meg az árverési biztosítékok, amelyeket hétfőig kellett volna átutalni a megadott bankszámlára.
A kunmadarasi repülőteret 1944-ben a német hadsereg építette, majd amásodik világháború után orosz kézre került, s 1956 után vált katonai támaszponttá. Állítólag innen bombázták volna a szovjet csapatok Rómát, és 64 hangár valamelyikében atombomba tölteteket is tároltak. A légi kikötő fénykorában 16 ezer szovjet katonának és családtagjainak adott otthont.
Az értékesítés után az önkormányzat tervei szerint teherforgalmat bonyolító bázist hoztak volna létre.