A fejlesztés révén a Naszálytej Zrt. mintegy megduplázza UHT tej csomagolási kapacitását és óránként 7 ezer darab 0,5, 0,75 vagy 1 literes dobozt tölt meg tejjel.

A cég a versenyképessége erősödését várja attól, hogy a gyártás folyamata a korábbinál hatékonyabb, kevesebb energiafelhasználással valósulhat meg, így a korábbinál alacsonyabb költségráfordítással állíthatja elő prémium kategóriás termékeit.

Az új sátortetős csomagolásban a Fittej, a Zöldfarm, a Magic Milk és Puszta Friss UHT tejek, valamint a Jolly Ice fagylaltok és a habtejszín november közepétől lesznek elérhetők a hazai kiskereskedelmi forgalomban.

A beruházást az idén elnyert EMVA (Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap) támogatásból, önerőből, valamint részben hitelből fedezte a Naszálytej Zrt. A teljes összegből 530 millió forintot tett ki az új töltőgépsor és az új csomagolás bevezetése, 40 millió forintot raktárbővítésre és az üzemcsarnok átalakítására, további 16 millió forintot pedig vállalatirányítási rendszerének fejlesztésére fordított a cég. A fejlesztés révén Közép- Európában a Naszálytej Zrt. alkalmazhat elsőként ilyen modern csomagolást tejipari célra.

Németh Vilmos, a cég elnöke szerint az új eljárás révén a váci üzemből kikerülő UHT termékek a friss tej ízét idézik. Ezért is számítanak arra, hogy sikerül majd kiszorítaniuk a magyar piacról az UHT tejeket.
A 100 százalékban magyar tulajdonban lévő Naszálytej 35 millió liter –  kizárólag kiváló minőségű, hazai termelőktől származó – tejet dolgoz fel évente, tavalyi árbevétele elérte az 5,6 milliárd forintot. A vállalat 181 embert foglalkoztat, beszállítóin és alvállalkozóin keresztül pedig  400-500 család megélhetését biztosítja.
Világgazdaság Online