BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Villanyautó-vásárlási támogatást kér a Mercedes gyártója

Dieter Zetsche, a Mercedest is gyártó Daimler vezérigazgatója szerint a kormányoknak állami támogatással kellene ösztönözniük az elektromos autók vásárlását.

"Az elektromos autók a legjobb esetben is több ezer euróval lesznek drágábbak a hagyományos üzeműeknél a belátható jövőben" – mondta a Daimler vezére, aki szerint az államoknak anyagi támogatást kellene nyújtaniuk azért, hogy ösztönözzék a vásárlásokat. Hozzátette: a következő tíz évben várhatóan 10 százalék alatt marad az utakon futó elektromos autók aránya, a gyártók pedig nemigen fognak profitálni a villanymodellekből – jelenti a Bloomberg.

A Mercedes hamarosan piacra dobja a sirályszárnyas SLS típus elektromos változatát, a szintén a Daimler konszernhez tartozó Mini pedig a kétüléses Smart villamos hajtású típusával száll versenybe.

A támogatásra rászorulhat az európai autóipar, hiszen az Opel éppen a mai napon erősítette meg, hogy az elektromos hajtású Amperát az öreg kontinensen 42 900 eurós áron hozza forgalomba, miközben a modell az Egyesült Államokban már 41 ezer eurónak megfelelő összegért megvásárolható. Alan Visser, az Opel értékesítési és marketing vezetője a prémium kiegészítőkkel indokolta a magasabb árat és az Automotive Newsnak nyilatkozva azt állította, hogy semmilyen téren nem kötöttek kompromisszumot az autót illetően.

A General Motors egyébként két fronton is támad az elektromos piacon, hiszen az Opel Ampera tulajdonképpen egy "átcímkézett" Chevrolet Volt. Az Ampera csak stíluselemeiben tér el amerikai testvérétől, ilyen például az Opel jellegzetes vonalú hűtőrácsa. A két modellt nagyjából egyidőben, a jövő év közepén kezdi el Európában forgalmazni a GM, tervei szerint az Ampera az Opel erősségének számító céges flottákban találja meg a helyét, míg a Volt a magánfelhasználók választása lehet.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek