Egy cégbe kerülne a MÁV és a Volán
A buszközlekedésben nagyobb változások nem történtek, a vasúton hat vonalon visszaállították a forgalmat, és ütemes közlekedést vezettek be számos vonalon – jelentette ki Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Magyar Televízió Ma reggel című műsorában.
Az előző kormány 40 milliárd forint megtakarítást jelentett be a vidéki szárnyvonalak bezárásával. Az újraindított vonalakon azonban az üzemeltetési költség mindössze egymilliárd forint körül alakul, ami nem tétel egy 200 milliárdos vasúti költségvetésben – vélte Völner, aki hangsúlyozta: az Oszkó-féle közlekedéspolitika, az, hogy elhalásra ítélünk félmillió vidéki állampolgárt, nem jelent megoldást.
Beszélt arról is: lesz egy holding, melyben összevonják a MÁV-ot és a Volán-társaságokat. Jelenleg a koncepciók ütköztetése folyik. Németországban például a vasúttársaságnak vannak buszcégei, létezik olyan megoldás is, miszerint mindazt, amire szükség van és működőképes, egy új cégbe emelik ki, a régit pedig szanálják, kivezetik a piacról.