Az IATA a vártnál jobb gazdasági kilátásokkal indokolta, hogy a korábbi, 8,9 milliárd dolláros profitvárakozását 15,1 milliárd dollárra emelte az idei évre vonatkozólag. Ugyanakkor a javuló tendencia 2011-ben véget ér és a légitársaságok a prognózis szerint ismét kevesebb, 9,1 milliárd dolláros hasznot gyűjtenek.
Bár a most közölt 2011-es várakozás jobb a korábbi előrejelzésnél, a szektor jövőre a mainál rosszabb gazdasági körülményekkel néz szembe – mondta Giovanni Bisignani, az IATA általános igazgatója az AFP tudósítása szerint. A szervezet elsősorban az európai kormányok megszorító csomagjaira és az ebből adódó lassabb növekedésre alapozza a visszafogott várakozásokat.
A növekedés hajtóereje mindamellett már az idei évben és az ázsiai régió, amely a következő évi profit felét termeli ki. A piaci kapitalizációt tekintve ma az Air China a világ legnagyobb légicége, amelyet a Singapore Airlines és a Cathay Pacific követ a rangsorban.
Bisignani felhívta a figyelmet arra, hogy a várt profit látszólag hatalmas összege ellenére a szektor még mindig rendkívül alacsony haszonkulccsal dolgozik. 2011-ben a légitársaságok 2,7 százalékos profitot termelnek ki, ami az IATA vezetője szerint csak egy jótékonysági szervezet számára lenne megfelelő eredmény, és jól mutatja, hogy az iparág még mindig gyengélkedik.