A térség autópályáit is a kínaiak építik
Ha valaki Bécsből Prágába szeretne utazni, az legalább öt óra autóutat jelent: Európában ugyanis ezt a két főváros nem köti össze egy kilométernyi autópálya sem. E tény azonban nem csak az idegenforgalom, hanem a teherszállítás szempontjából is fontos, hiszen ez az útvonal Dél-Európa és Németország közötti kapcsolat szempontjából kiemelten fontos – írja az osztrák napilap.
A napokban a cseh közlekedésügyi miniszter Vít Bárta ismét felvetette a két várost összekötő gyorsforgalmi út megépítését, ám az érintettek számára igencsak meglepő fordulattal állt elő: elképzelései szerint az autópálya jó részét egy kínai konszern építené.
A Covec a tervek alapján ppp-konstukcióban építené meg a Brunotól Prágáig nyúló szakaszt. A miniszter azzal érvelt, hogy a kíneiak Lengyelországban már bizonyítottak, ahol jó minőségű sztádát építettek, jó áron. A Chinese Overseas Engineering Group (Covec) ősszel egy autópálya projektet adott át Lengyelországon, amely az első nagy beruházásuk Európában. A vállalat mögött egyébként a China Railway Group, Kína legnagyobb építőipari vállalata áll, amely egyébként a világon a harmadik legnagyobb konszernként tartanak számon e iparágban.
A lengyel közlekedésügyi hatóság GDDKiA közlése szerint a kínaiak a tenderen a 60 százalékkal aláígértek a konkurens vállalatnak, így nem volt kétséges, hogy ők viszik el a a Berlint Varsót és Fehéroroszországot összekötő sztráda projektet.
A Covecnek akadnak komoly versenytársai a régióban: több osztrák vállalat, mint például a Strabag, Alpine vagy Porr számára komoly piacot jelentenek ezek az országok. A Covec kritikusai szerint a cég olcsó, ám a munka minősége is alacsony.

