Az Aldi, az Edeka, a Rewe, a Lidl és a Metro kereskedelmi konszerneknek a kisebb vállalatokkal szemben alkalmazott vásárlási gyakorlata áll a középpontban. A hatóság azt vizsgálja, hogy a vállalatok milyen versenyfeltételek mellett szereznek be élelmiszereket és már árukat, és ezeknek a beszerzéseknek milyen következményei vannak a kisebb vállalatokra, valamint a beszállítókra.
Andreas Mundt, a szövetségi kartellhivatal elnöke a dpa jelentése szerint úgy nyilatkozott: nem csak a fogyasztói, de a beszállítói oldalról is erőteljes koncentráció tapasztalható a német piacon. "A négy legnagyobb kereskedelmi vállalat Németországban az értékesítési piac kereken 90 százalékát tudja magáénak.
A vizsgálat célja, hogy fény derüljön a hatalmi viszonyokra a kereskedelemben és a és a gyártó közti viszonyban" – fogalmazott Mundt az AFP jelentése szerint. A hivatal egyelőre nem nyilatkozott arról, mikorra várható eredmény.