BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felvásárolja az AOL a Huffington Postot

Akvizíció. Az amerikai AOL média- és telekommunikációs vállalat mintegy 315 millió dollárért felvásárolja a Huffington Post online hírújságot – derült ki tegnap a két cégóriás közös sajtóközleményéből.

A mindössze kétmillió dolláros tőkebefektetéssel induló Huffington Post 2005-ös debütálása óta az Egyesült Államok egyik vezető hírportáljává nőtte ki magát, így minden bizonnyal ez lesz az utóbbi idők egyik legnagyobb cégfelvásárlása az internetes lapok piacán. Az AOL az utóbbi időben igyekszik eltávolodni kezdeti internetszolgáltatói múltjától, és a cég struktúrájának átalakításával egyre inkább az online tartalmakra összpontosít.

„Ezzel az üzlettel létrehozzuk Amerika új médiabirodalmát, amely a felhasználók számára egyesíti a tartalmat, a közösséget és a közösségi élményt” – vázolta a társaság vízióját Tim Armstrong, az AOL elnök-vezérigazgatója. A tranzakció várhatóan az első negyedév végén vagy a második negyedév elején zárul majd.

A tervek szerint a felvásárlás nyomán létrejövő új csoport az Egyesült Államokban havi szinten 117, globálisan pedig közel 270 millió egyedi látogatót ér majd el az interneten keresztül. A Huffington Postnál jelenleg 200 belső munkatárs dolgozik, a lap erejét mégis az a 3000 blogger adja, akiknek köszönhetően a lapnak havonta átlagosan mintegy 25 millió egyedi látogatója van.

Arianna Huffington, az online hírújság társalapító-főszerkesztője a tulajdonosváltást követően a Huffington Post Media Group elnök-főszerkesztőjeként az AOL és a Huffington Post online tartalmainak – mint például a Patch, a TechChrunch, a MapQuest vagy az Engadget – integrálását irányítja. „A Huffington az akvizíció után is az marad, ami az elmúlt hat évben volt” – hangsúlyozta Arianna Huffington, aki a továbbiakban is felügyeli a hírportál szerkesztését. PD

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.