Ezekkel a magyar buszokkal futhat a BKV - Fotó
Amennyiben a fővárosi önkormányzat erre vonatkozó pályázatot ír ki, a cég részt venne a tenderen – mondta a társaság ügyvezető igazgatója, Krankovics István pénteken. Az elgondolás szerint akár 200 darab saját fejlesztésű és gyártású autóbusszal fokozatosan váltanák ki a jelenleg 17 éves átlagéletkorú BKV járműveket egy részét.
A Kravtex cégcsoport már két éve jelezte, szívesen részt venne a BKV elöregedett buszparkjának modernizálásában. Mára bizonyossá vált, hogy a teljesítőképességük határán lévő túlkoros járművek felújítása nem lehet gazdaságos. Az aktuális elképzelések szerint a járműpark elodázhatatlan cseréje a magánszektor bevonásával valósítható meg.
Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a Budapesti Közlekedési Központ a buszgarázsokat bérbe adná, és a pályázaton nyertes cégektől rendelné meg az eddig a BKV által végzett szolgáltatást, s ezek a vállalkozások saját tulajdonú, nagyrészt új járművekkel végeznék az autóbuszos személyszállítást a fővárosban.
A Kravtex ügyvezetője annak kapcsán beszélt a fentiekről, hogy elkészült a teljesen alacsonypadlós városi autóbuszcsalád FIAT dízelmotorral hajtott szóló és csuklós tagja.
A járművek ZF és Allison gyártmányú automata váltókkal, ZF futóművekkel készülnek. A külföldi főegységek beépítésének ellenére a buszok több mint 65 százaléka magyar termék, hisz a vázszerkezet, a teljes üvegezés, a padlózat és számos további beépülő magyar alkatrész mellett a fejlesztés és a gyártás is hazai munka eredménye.


