Cégvilág

Gondban az Opel és a Renault a japán földrengés miatt

Az Opel és a Renault is figyelmeztetést adott közre, miszerint csökkenteniük kell a termelést a Japánból érkező alkatrészek hiánya miatt. Eközben a Toyota, a Honda és a Suzuki már a gyárak újraindítását tervezi.

Az Opel hétfőn 24 órára, pénteken pedig 8 órára felfüggeszti a gyártást a saragossai gyárában egy Japánból érkező alkatrész hiánya miatt. Az Automotive News tudósítása szerint a leállás miatt 2 400 autó vesztegel majd félkészen a gyártósoron. A Renault 15-20 százalékkal csökkentheti a termelést a dél-koreai Busanban található üzemben, a mintegy 3 ezer autó mínuszt jelentő lépésre a francia cég által gyártott Samsung SM7 modellhez hiányzó alkatrészek miatt kerül sor.

Ugyanakkor a legnagyobb japán autógyártók már a termelés újraindítását tervezik és egyöntetűen állítják: jó ideig nem kell ellátási gondoktól tartani az európai piacon.

A Honda a jelenlegi állás szerint március 23-ig függeszti fel termelését a Japánban található gyáraiban, a cég ezután dönt majd a termelés folytatásáról. Ugyanakkor a vállalat hangsúlyozta, hogy az atomkatasztrófa miatt bekövetkező leállás egyelőre nem hat az európai piacra, mivel az ottani piacra szánt autók mintegy 70 százalékát az öreg kontinensen gyártják, emellett megfelelő tartalékkal is rendelkeznek.

A Nissan Europe sem számol termeléskieséssel Európában, a konszern közlése szerint hathavi raktárkészlettel rendelkezik és az Európa számára gyártott autók 80 százalékát helyben állítja elő. A Japánból származó alkatrészek utánpótlásának hiánya miatt a cég középtávon számol negatív hatásokkal, de ezekről egyelőre nem adott tájékoztatást.

A Toyota sem az európai, sem a japán gyártású modellek tekintetében nem érzékel problémát – derült ki a Toyota Motor Hungary közleményéből. A hazai gyártású típusuk hajón, hat hét alatt érkeznek Európába, a cég megfelelő logisztikai tartalékkal rendelkezik. Az anyavállalat március 22-én újraindítja a hazai autógyártást, március 21-től pedig az európai piacra szánt pótalkatrészek gyártása is megindul Japánban.

A Mazda 22-től indítja újra a termelést, egyelőre ideiglenesen és a későbbiekben dönt a teljes kapacitással történő gyártásról.

földrengés Honda Suzuki Toyota Japán alkatrész ellátás autógyár európai piac
Kapcsolódó cikkek