Cégvilág

Nagyon elhúzott az RTL Klub a TV2-től

Kilenc éve nem volt akkora különbség a két vezető országos tévécsatorna főműsoridős közönségaránya között, mint most – mondta egy tegnapi sajtó-háttérbeszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.

Az AGB Nielsen általa hivatkozott adatai szerint februárban 16 százalékponttal megelőzte az RTL Klub a TV2 havi átlagos főműsoridős, 18–49 éves korosztályra vonatkozó közönségarányát; előbbinél 34,6, utóbbinál 18,2 százalék volt a mutató, legutóbb 2002 tavaszán volt ekkora differencia a két között.

A programigazgató szerint a tévés piac összetétele és a nézők igénye is megváltozott, ez a programkínálatuk összeállítására is hatott. A mozifilmek jelentősége például csökkent, kevesebbet költenek erre, a saját gyártású programokra nagyobb figyelmet fordítanak.

Az idén is több ilyennel jelentkeznek, tavasszal jön a Csillag Születik és a Való Világ egyik szereplőjére épülő párkereső műsor, ősszel az új X-Faktor. Hozzátette: az RTL Klub egyetlen nap sem veszített 2010. december 25. óta a nézőkért folytatott csatában a TV2-vel szemben, így több mint negyed éve folyamatosan a legnézettebb adó hazánkban.

A stabilitás a cél

„A TV2 nem szenvedett nézettségcsökkenést a múlt év hasonló időszakához képest, ugyanúgy teljesít teljes napon, mint tavaly.” – értékelte lapunk megkeresésére a 2011-es év eddig eltelt időszakát nézettségi szempontból Rényi Ádám, a TV2 marketing- és kommunikációs igazgatója.

A csatorna célja a 20 százalék körüli napi közönségaránynak a szinten tartása. Az idei terveikről elmondta, hogy áprilisban új zenés műsorral, a Nagy Duettel lépnek a nézők és a hirdetők elé.

A csatorna célja a 20 százalék körüli napi közönségaránynak a szinten tartása. Az idei terveikről elmondta, hogy áprilisban új zenés műsorral, a Nagy Duettel lépnek a nézők és a hirdetők elé. -->

TV2 műsorok RTL Klub tévécsatornák
Kapcsolódó cikkek