Cégvilág

Jó reklám a valóságshow

A televíziós produkciókban a termékelhelyezést bizonyos korlátok között engedélyező új médiatörvényre a magyarországi műsorok közül az RTL Klub ValóVilága reagált a leggyorsabban, már január elsején alkalmazta ezt a hirdetési formát.

A törvény szerint a nézőket egyértelműen tájékoztatni kell a termékmegjelenítésről, úgy, hogy a műsorszám elején és végén, valamint az azt megszakító reklámokat követően a folytatáskor a termékmegjelenítésre – optikai vagy akusztikus módon – fel kell hívni a figyelmet.

Az RTL Klub nézői ezt a feliratot látják a reklámblokkok előtt és után, de feltűnik a szöveg a Romániából sugárzó Cool tévén is, a ValóVilág (VV) 4-hez kapcsolódó, késő esti BeleValóVilágban.

Bíró Pál, az R-Time ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta, hogy március közepéig hat-hét szerződése volt a produkciónak forgalmazókkal, ezek közül van olyan, amely most is él, de van, amely már kifutott. A tévézők akkor értesülhettek arról, hogy valami megváltozott, amikor megjelent az első termékmegjelenítéses felirat, és coca-colás palack tűnt fel a stúdióban a műsorvezetők mellett, illetve a villában is megjelent egy Coca-Cola-hűtő, amelynek a képét nem takarták ki.

„Amikor indultunk a műsorral, kevés időnk és információnk volt arra, hogy mindenre előkészüljünk, hiszen a jogszabályi változás csak alakulóban volt. Természetesen mi is megkerestünk potenciális ügyfeleket, és cégek is felkerestek minket, ez oda-vissza működő dolog. Éreztük, hogy néhányan tartanak kissé a VV4-től, nem tudták, kik lesznek benne, milyen lesz a visszhangja, mennyire lesz negatív vagy pozitív a nézői hozzáállás. Immár elmondható, a műsor kiemelkedő siker, amely nagyon magas nézettséggel is párosul” – tette hozzá.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

termékelhelyezés reklám RTL Klub valóvilág valóságshow tévécsatornák
Kapcsolódó cikkek