BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jó reklám a valóságshow

A televíziós produkciókban a termékelhelyezést bizonyos korlátok között engedélyező új médiatörvényre a magyarországi műsorok közül az RTL Klub ValóVilága reagált a leggyorsabban, már január elsején alkalmazta ezt a hirdetési formát.

A törvény szerint a nézőket egyértelműen tájékoztatni kell a termékmegjelenítésről, úgy, hogy a műsorszám elején és végén, valamint az azt megszakító reklámokat követően a folytatáskor a termékmegjelenítésre – optikai vagy akusztikus módon – fel kell hívni a figyelmet.

Az RTL Klub nézői ezt a feliratot látják a reklámblokkok előtt és után, de feltűnik a szöveg a Romániából sugárzó Cool tévén is, a ValóVilág (VV) 4-hez kapcsolódó, késő esti BeleValóVilágban.

Bíró Pál, az R-Time ügyfélkapcsolati igazgatója elmondta, hogy március közepéig hat-hét szerződése volt a produkciónak forgalmazókkal, ezek közül van olyan, amely most is él, de van, amely már kifutott. A tévézők akkor értesülhettek arról, hogy valami megváltozott, amikor megjelent az első termékmegjelenítéses felirat, és coca-colás palack tűnt fel a stúdióban a műsorvezetők mellett, illetve a villában is megjelent egy Coca-Cola-hűtő, amelynek a képét nem takarták ki.

„Amikor indultunk a műsorral, kevés időnk és információnk volt arra, hogy mindenre előkészüljünk, hiszen a jogszabályi változás csak alakulóban volt. Természetesen mi is megkerestünk potenciális ügyfeleket, és cégek is felkerestek minket, ez oda-vissza működő dolog. Éreztük, hogy néhányan tartanak kissé a VV4-től, nem tudták, kik lesznek benne, milyen lesz a visszhangja, mennyire lesz negatív vagy pozitív a nézői hozzáállás. Immár elmondható, a műsor kiemelkedő siker, amely nagyon magas nézettséggel is párosul” – tette hozzá.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.