Cégvilág

Új honlap segíti a kkv-kat

Gyakorlati ismereteket szerezhetnek be a cégvezetők a vállalkozásirányítással kapcsolatban

A mikro-, kis- és középvállalatok hatékonyságának a növeléséhez szeretne hozzájárulni egy új kezdeményezés Magyarországon. a kkvguru.hu – létrehozóinak a szándéka szerint – egy olyan online tudásközpontként funkcionál, amely a kkv-k vezetőinek nyújt gyakorlati tapasztalatokat és ismereteket.
 
 „Számomra a legfontosabb, hogy a hazai KKV vezetők valóban hasznos gyakorlati ismeretekhez jussanak. Jellemzően ugyanis nem rendelkeznek azokkal a kompetenciákkal, amelyek vállalkozásuk egyes területeinek professzionális irányításához szükségesek, hiszen sok esetben a vállalat első számú vezetője a vállalkozás pénzügyi, emberi erőforrás vagy épp értékesítési és marketing vezetője is egy személyben. Jelenleg nincs olyan fórum idehaza, ami a KKV vezetők számára célirányosan nyújt használható információkat, szakterületekre bontva. A kkvguru.hu ezt az űrt kívánja betölteni!” – fogalmazta meg a portál létrehozásának indokait Tóth Gábor. A kkvguru.hu-t megálmodó, közgazdász végzettségű Tóth Gábor korábban számos nemzetközi és hazai cég értékesítési vezetőjeként dolgozott.

Ezt a szándékot tükrözi a portál maga, amelyen a szakmájukban már bizonyított, sikeres szakértők rövid videó filmek formájában osztják meg gyakorlati ismereteiket a hazai kis-és középvállalkozók vezetőivel. A portál látogatói az alábbi kilenc szakterület közül választhatnak: cégvezetés-stratégia, értékesítés, jog és szabályozás, marketing és kommunikáció, pályázatfigyelés, pénzügy-adózás, személy és munkaügy, üzleti informatika és üzleti kapcsolatépítés. Az oldalról letölthetők szerződésminták, szabályozások, üzleti segédanyagok, általános jogi állásfoglalások, marketing tervek, valamint munkaügyi szabályozások is.

Az indulást egy három hónapos tesztidőszak előzte meg, ezalatt a havi látogatók száma elérte az ötezret. Igaz, igyekeztek is az igényekhez igazítani a portált: Ugyanis egy reprezentatív piackutatás előzte meg annak kialakítását. A Track & Survey Magyarország Kft. által készített felmérésből a többi között kiderült, hogy a hazai KKV-vezetők 92 százaléka használja az internetet napi szinten a munkájához, elsősorban információgyűjtésre, böngészésre, szakmai oldalak látogatására és hivatali ügyintézésre. Főként a jog, az értékesítés és a marketing területén vennének igénybe külső segítséget, s az írásos anyagoknál szívesebben fogadnák az új ismereteket videó filmek formájában.

A potenciális látogatói bázis óriási. Hiszen Magyarországon – az más országaihoz hasonlóan – a működő vállalatok 99,8 százaléka sorolható a KKV szektorba. Ugyanakkor jelentős különbség van a hazai és a többi uniós ország KKV szektora által megtermelt GDP-t tekintve. Ahogy a Budapesti Corvinus Egyetem Kisvállalkozás-fejlesztési Központjának adatai mutatják: a magyar KKV-k arányaiban kevesebb hozzáadott értéket (45 százalék) állítanak elő az uniós átlaghoz (57,9 százalék) képest. Mindezekből megállapítható tehát, hogy bár a magyar KKV-k működési hatékonysága némileg elmarad az uniós átlagtól, ám még így is a hazai közel felét ennek a szektornak a szereplői állítják elő, vagyis szerepük és helyzetük miatt kiemelt figyelmet érdemelnek.

honlap kkb információ track & survey kkvguru
Kapcsolódó cikkek