A Medián piackutató 2010-es felmérése szerint az elmúlt két évben jelentősen esett a márkaszervizt választók aránya, akik inkább a diplomások, a budapestiek és a legmagasabb jövedelműek közül kerülnek ki. Az autó otthoni javítására pedig az alacsonyabban iskolázottak, a kisebb jövedelműek és az 50 évesnél idősebbek vállalkoznak nagyobb arányban. A kettő között vannak a független szervizek, közülük választja ki franchise-partnereit a szervizhálózatának újbóli bővítésébe kezdett Bosch. A cégnél a szervizek forgalma folyamatosan nő, és az idén meghaladhatja a válság előtti szintet. Elszabadult az árverseny is az autószervizek között, és ebben láthatóan a válság előtti hatalmas beruházási hiteleiket nyögő hivatalos márkaszervizek állnak vesztésre. Ma ugyanis 10 ezer márkaszerviz-alkalmazottra mintegy 40 ezer fekete munkahely jut. 7. oldal