Facebook: Céget béreltünk fel a Google megtorpedózására
A Facebook, amely már maga is követett el botlásokat e téren a szolgáltatásait igénybe vevő ügyfelekkel kapcsolatban, a Burson-Marstellar PR céget bérelte fel, hogy felhívja a figyelmet arra, minként használják a Google Social Circles-t - a cég kevésbé ismert közösségi hálózati szolgáltatását. A cég több újságíróval és a személyes adatok kezelésére szakosodott szakemberrel lépett kapcsolatba anélkül, hogy felfedte volna ügyfele személyazonosságát.
A magyarázat szerint arra azért volt szükség, mert a Facebook menedzsmentje biztosan akarta tudni, hogy a felhasználók nem szeretnék, ha a portálon feltüntetett információkat megjelenítené a Google. Hozzátették: a Facebook semmilyen módon nem járult hozzá, hogy a Google Social Circles felhasználja az általuk kezelt információt. A Google nem reagált a hírre.
A Reuters felhívja a figyelmet arra , hogy ez az ügy is aláhúzza a két óriáscég között dúló, egyre intenzívebbé váló versengést. A Facebook és a Google adatkezelési gyakorlata időzített bomba lehet az internet következő időszaka számára, hiszen a digitális jelenlét elterjedésével egyre több vállalat kezel érzékeny adatokat, például bankkártya információkat.
Mint arról beszámoltunk, a Symantec a közelmúltban tette közzé felmérését, mely szerint éveken keresztül, mintegy százezer Facebookos alkalmazásból jutottak ki személyes adatok harmadik fél, elsősorban reklámozók részére.


