BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Pörög az online foglalás

Budapesten a szobaéjszakák negyedét a neten értékesítik

Két és félszeresére növelték az interneten értékesített szobaéjszakáik számát a 3-5 csillagos budapesti szállodák 2006 és 2010 között – derül ki a BDO Magyarország 2011 áprilisában elkészített online szállodaipari felméréséből. A kutatás szerint a fővárosi online szállodafoglalási piac töretlen fejlődését világosan mutatja, hogy öt év alatt a budapesti 3-5 csillagos online foglalások több mint 80 százalékát adó Online Utazási Irodák (OTA – Online Travel Agents –, például a Booking.com, az Expedia, a Lastminute.com stb.) forgalma a budapesti szállodákban elérte a 620 ezer szobaéjszakát, ez 248 százalékos növekedést jelent. A budapesti 3-5 csillagos online szobaéjszakák teljes száma a BDO becslései szerint 2010-ben 774 ezer volt, ez az öszszes budapesti szobaéjszaka 23 százalékát teszi ki. Az elmúlt években az OTA-k körében nemzetközi és budapesti szinten is nagymértékű koncentráció volt megfigyelhető, ma a négy legnagyobb online utazási iroda generálja az összes szállodai online foglalás kétharmadát.

„Felmérésünk szerint a kisebb 3-4 csillagos független szállodáknál, ahol kiemelt hangsúlyt helyeznek az online marketingre és az értékesítésre, ma már akár a bevétel 60-70 százaléka is származhat online forrásból” – mutat rá a forradalmi változás jelentőségére Hegedűs Attila, a BDO Hotel és Ingatlan ügyvezetője. Úgy véli, hogy jelenleg már egy külföldi vendégekre számító budapesti szálloda sem engedheti meg azt a luxust magának, hogy ne rendelkezzen online marketing- és értékesítési jelenléttel, stratégiával.

A kutatás szerint az online értékesítés legnagyobb kihívását a jutalékszint jelenti, amely az OTA-k első oldalas megjelenése esetében elérheti akár az ár 30-40 százalékát is. A másik tényező, amely kihívások elé állíthatja a szállodákat, a hotelekről az értékelő oldalakon közzétett negatív értékelés, amelyet egyedül a menedzsment lehető leggyorsabb, őszinte és pozitív hangvételű kommunikációja tud hatékonyan orvosolni. A márkanév erősítése szintén meghatározó kihívás mind az egyes szállodák, mind a nagy OTA-k számára. Ez utóbbiak a szállodákhoz hasonlóan szintén igyekeznek saját törzsközönségüket komolyan növelni, megtartani, illetve ösztönözni. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.