Már nem a "mi autónk" a Suzuki?
A képet árnyalja, hogy a társaság a leggyengébben éppen a magyar piacon szerepelt, a 2009-ben még 13,5 százalékos részesedése 5 százalékra zsugorodott. Ez a Datahouse összesítése szerint azt jelenti, hogy az Esztergomban gyártott modellek közül tavaly 2200 került magyar gazdához, míg 2009-ben ez a szám 8100 volt. Ezzel a produkcióval a Magyar Suzuki Zrt. még az első ötbe sem fért be, a márkák sorrendjében a hetedik helyet foglalta el tavaly. A piacvezető helyen az Opel és a Skoda márkák végeztek 2010-ben. A piacon természetesen nem csak a Suzuki szerepelt gyengén, a forgalomba helyezések közel 30 százalékkal estek, tavaly már a 44 ezres számot sem érték el, míg 2009-ben meghaladták a 60 ezres értéket.
A Suzuki magyar egységénél előállított autók számában mért viszonylag kismértékű visszaesés az exportpiacok erősödő teljestíményével, a roncsprémiumprogramok felfuttatásával magyarázható, ez a cég pénzügyi eredményein is meglátszik. A társaság exportértékesítése 1,4 milliárd eurót tett ki, a belföldi piacról mindössze 135,8 millió euró származott.


