Cégvilág

A magyar tovább barkácsol, de a Praktiker csalódott magában

A Praktiker értékesítési bevétele csökkent a második negyedévben, a barkácslánc a javuló bruttó haszonkulcs ellenére is üzemi veszteséget mutatott ki ebben az időszakban.

A Praktiker Csoport számára csalódást okozott a második negyedév – fogalmazott Wolfgang Werner, a német konszern leköszönő elnöke. A barkácsáruház szerint a gyenge eredmények egyik oka a nemzetközi gazdasági kilábalás lassulása, valamint az, hogy egyelőre nem hozta meg a remélt eredményt a németországi vállalatcsoport átalakítása. Ugyanakkor a menedzsment szerint a fogyasztói visszajelzések pozitívak és mérhetően nőtt a Praktiker márka imázs értéke.

A Praktiker az előző év azonos időszakához képest 7,9 százalékkal gyengébb, 956,6 millió eurós értékesítési eredményt produkált, míg az első félévet tekintve az eladások csökkenése 9,2 százalékos. Hazai piacán új reklámozási és brand pozicionálási stratégiával próbálkozik a Praktiker, ez azonban egyelőre nem működik megfelelően – 11,2 százalékkal csökkentek az eladások Németországban. Míg a Praktiker gyengélkedett, a szintén a csoporthoz tartozó Max Bahr márka ugyanakkor az előző évvel azonos értékesítési számot produkált.

A külpiacokon az első negyedévhez hasonló mínuszokat hozott a Praktiker, Bulgáriában és Romániában kétszámjegyű csökkenést regisztráltak, viszont Lengyelországban javultak az eladások, csakúgy, mint Albániában és Magyarországon is – igaz, utóbbi két országban csak enyhe pluszt sikerült elérni. Összességében 8,3 százalékkal estek vissza az eladások Németországon kívül.

Miután a Praktiker a rendkívüli kiadásokat is beszámítva 143,5 millió eurós üzemi veszteséget regisztrált, a konszern rontott a korábbi éves eredményvárakozásán. A jelen álláspont szerint nem csak a csoportszintű eladások, de az üzemi eredmény is az előző évi alatt marad.

Németország Praktiker veszteség üzemi eredmény előrejelzés
Kapcsolódó cikkek