A megrendelésekből csaknem egyenlő arányban részesednek a gyártók: az európai EADS-leány Airbus 260 gépet szállít, s további 365 darabot szállíthat opcionálisan, míg az amerikai Boeing 200 gépet szállít a légitársaságnak, s további 100 marad opcionális rendelésként. Az American Airlines mintegy 600 gépből álló flottájában a gépek átlagos életkora meghaladja a 15 évet.
Az amerikai légitársaság nem közölte a megrendelés értékét, de a listaárakból arra lehet következtetni, hogy mintegy 40 milliárd dollárra rúghat a 2013 és 2022 között szállított gépek értéke.
Legutóbb júniusban - a Párizs melletti Le Bourget-ban rendezett légikiállításon – a maláj AirAsia állította fel az új rendelési rekordot, amikor 200 darab új A320neo leszállítására adott megbízást az Airbusnak.
A piaci pletykák szerint a Boeing most a 737-es modelljének korszerűsítésén dolgozik. Egy energiahatékonyabb típus ugyanis sikeresebben fel tudná venni a versenyt az Airbus közepes távolságokon igencsak népszerű A320-asával. A Boeing becslése szerint két évtizeden belül az eladott gépek 70 százalékát közepes távolságokra szánt gépek fogják adni.
A párizsi légi show-n egyébként az amerikaiak – éppen az energiatakarékos A320-as csalán miatt – jelentősen alul maradtak az európai gyártóval szemben. Míg ugyanis az Airbus több mint 600 megrendelést kaptak az A320neo modellre, a Boeing mindössze 80 737-es szállítására kapott megbízást. Az első A320neo – amely 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint elődje - 1015 őszén áll forgalomba.