A megrendelésekből csaknem egyenlő arányban részesednek a gyártók: az európai EADS-leány Airbus 260 gépet szállít, s további 365 darabot szállíthat opcionálisan, míg az amerikai Boeing 200 gépet szállít a légitársaságnak, s további 100 marad opcionális rendelésként. Az American Airlines mintegy 600 gépből álló flottájában a gépek átlagos életkora meghaladja a 15 évet.
Az amerikai légitársaság nem közölte a megrendelés értékét, de a listaárakból arra lehet következtetni, hogy mintegy 40 milliárd dollárra rúghat a 2013 és 2022 között szállított gépek értéke.
Legutóbb júniusban - a Párizs melletti Le Bourget-ban rendezett légikiállításon – a maláj AirAsia állította fel az új rendelési rekordot, amikor 200 darab új A320neo leszállítására adott megbízást az Airbusnak.
A piaci pletykák szerint a Boeing most a 737-es modelljének korszerűsítésén dolgozik. Egy energiahatékonyabb típus ugyanis sikeresebben fel tudná venni a versenyt az Airbus közepes távolságokon igencsak népszerű A320-asával. A Boeing becslése szerint két évtizeden belül az eladott gépek 70 százalékát közepes távolságokra szánt gépek fogják adni.
A párizsi légi show-n egyébként az amerikaiak – éppen az energiatakarékos A320-as csalán miatt – jelentősen alul maradtak az európai gyártóval szemben. Míg ugyanis az Airbus több mint 600 megrendelést kaptak az A320neo modellre, a Boeing mindössze 80 737-es szállítására kapott megbízást. Az első A320neo – amely 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, mint elődje - 1015 őszén áll forgalomba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.