Cégvilág

Hajszál híján bezártak a hazai repterek a nyári főszezonra

A Légügyi Hivatal az eredeti határidőig, június végéig nem tudott volna megbirkózni az engedélykérelmekkel – számol be a Gazdasági Rádió. A jogerős elbírálás hiányában viszont – éppen a nyári idegenforgalmi főszezonban – számos nem nyilvános fel- és leszállóhelynek átmenetileg be kellett volna szüntetnie a működését.

Június 28-án, a Magyar Közlöny 74. számában jelent meg a Kormány 105/2011. (VI. 30.) számú rendelete a magyarországi repülőterek, valamint nem a nyilvános fel- és leszállóhelyek létesítéséről, fejlesztéséről és megszüntetéséről szóló korábbi jogszabály módosításáról. A változtatásra azért volt szükség, mert a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légügyi Hivatala (LH) az eredetileg előírt határidőig – 2011. június 30-ig - nem tudott volna megbirkózni a hozzá beérkezett kérelmekkel, mivel a hazánkban működő több mint száz fel- és leszállóhely mintegy fele kérte a repülőtérré történő átminősítését - olvasható a rádió honlapján.

Ráadásul az eljárás nem csak alapos, mindenre kiterjedő helyszíni szemléket igényel, hanem abba további öt szakhatóságot is be kell vonni. A jogerős elbírálás hiányában viszont – éppen a nyári idegenforgalmi főszezonban – számos nem nyilvános fel- és leszállóhelynek átmenetileg be kellett volna szüntetnie a működését.

Magyarországon jelenleg hat nyilvános nemzetközi kereskedelmi repülőtér működik: a folyamatos vám- és határszolgálattal rendelkező Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, a Debrecen Airport és a sármelléki Balaton Airport, valamint a Győr péri, a Pécs pogányi és a nyíregyházi repülőtér. Utóbbi háromnál azonban csak előzetes bejelentés után (és külön térítés ellenében) mennek ki az illetékes hatóságok képviselői, hogy elvégezzék a gépek és utasaik be- és kiléptetését.

A többi – hasonló célú, például sportrepülést szolgáló – magyarországi létesítmény viszont már nem nyilvános fel- és leszállóhelynek minősül, de mint említettük, közülük sokan adtak be kérelmet a hatósághoz a repülőtérré történő átminősítés érdekében. A mostani kormányrendelet 2012. június 30-ban állapította meg az új elbírálási határidőt, ami valamennyi érintett fél számára megnyugtató döntést jelent.

főszezon engedélyezés légyügyi hatóság utas reptér liszt frenc repülőtér
Kapcsolódó cikkek