Fejlesztés. Siemens biztosítóberendezéssel látják el a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vasútvonalat. Az 53 millió eurós beruházás megrendelője a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. – számolt be a magyarkozlekedes.hu.
A Siemens két Simis típusú elektronikus váltó- és jelzőállító központot, egy Iltis típusú távvezérlési rendszert, valamint 15 darab Simis LC típusú, az útátjárók biztosítására szolgáló berendezést szállít le a megrendelés keretében. Az üzembe helyezés tervezett ideje 2013. A vonalszakaszon a vasúti közlekedést a Trainguard 200 RBC típusú berendezés, az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) egyik eleme felügyeli majd, amelynek alkatrészei a Siemens és partnereinek üzemeiben Budapesten, Wallisellenben (Svájc) és Braunschweigben (Németország) készülnek.
A Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti 65 kilométer hosszú vasúti pályaszakasz az V. páneurópai közlekedési folyosó része, amely Magyarországon keresztül köti össze Olaszországot, Szlovéniát, Horvátországot és Ukrajnát. A vasúti szállítás közel 20 százalékot tesz ki a magyarországi teherforgalomban, a nagy szállítási szükségletű vállalatok a vasutat használják kiváló tengeri kikötői összeköttetései miatt.
Az Európai Unió Magyarország vasúti infrastruktúrájának fejlesztésére 2013-ig 1,8 milliárd eurót bocsát rendelkezésre. Ennek a fejlesztésnek része a Siemens Mobility Divíziónak adott megbízás is, amelynek keretében az Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer 2-es szintjét (ETCS 2) támogató teljes biztosítóberendezést építenek ki a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti pályaszakaszon. Székesfehérvár állomás biztosítóberendezéssel való felszerelése nem tartozik a megbízáshoz. n VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.