Az export húzta a szállításokat is
A teljes szállítási volumen árutonna-kilométerben 3 százalékos növekedést mutatott éves alapon, míg tonnában kifejezve 4 százalékos zsugorodás volt. Az eltérést a nemzetközi szállítások térnyerése magyarázza, összefüggésben a dinamikus exporttal. A nyomott belső keresletet tükrözi, hogy a belföldi áruszállítás 8 százalékkal szűkült 2010 első feléhez képest.
Az építőipar gyenge teljesítménye is nagy hatással volt az utóbbira – mutat rá a KSH jelentése. A vasúti szállítás ugyan kismértékben bővült, de még így is másodlagos ez a szállítási módozat, a vízi fuvarozásnak pedig továbbra is marginális a szerepe.
A személyszállításról is szolgáltatott adatokat a statisztikai hivatal, ezek összességében stagnálásról tanúskodnak. A belföldi utazási módok közül az autóbuszos a meghatározó, míg nemzetközi viszonylatban a légi közlekedés a legnépszerűbb. Utóbbi bővüléséről tanúskodik, hogy a ferihegyi Liszt Ferenc repülőtér 65 országgal bonyolított utasforgalma 12 százalékkal, 4 millió főre nőtt. A nemzetközi forgalom bő negyede vasúton zajlott.
A helyi személyszállítás szerény, egyszázalékos növekedést tudhat maga mögött az elmúlt fél évben. Az autóbuszon utazók 47 százaléka Budapesten közlekedett. Négyévnyi visszaesés után a forgalomba állított személygépkocsik számában 17 százalékos növekedést mért a KSH, ez 35 ezer járművet jelent, amelynek közel 30 százaléka használt volt.


