Budapestről mennek a buszok Floridába
A cég budapesti, acélvázas autóbuszokat gyártó üzeme többek között a coloradói Fort Collins, s az említett Broward számára készít járműveket. Ezúttal környezetbarát dízel-hibrid buszokat rendelt a közlekedési vállalat, ezeket a gyártó a már alapkövetelménynek számító légkondicionáló mellett vezeték nélküli internet-hozzáféréssel és a hordozható számítógépek töltésére alkalmas csatlakozóval is ellátja. A NABI-buszok karosszériája Magyarországon készül, a végszerelést az Alabama állambeli Annistonban, a NABI Inc. üzemében végzik.
A cég a közelmúltban mutatta be a magyar és az európai piac számára tervezett új elővárosi-helyközi buszát Budapesten. Az elődmodellt, a városi Siriust 2,5 millió dolláros fejlesztés révén, az Egyesült Államokban nagy sikert aratott NABI BRT formatervét és konstrukciós alapjait felhasználva hozták létre nyolc hónap alatt.
Azért kell áttervezni a már bevált járműveket, mert az Egyesült Államokban az autóbuszszabványok nagyobb tengelytávot, szélességet és tengelyterhelést engedélyeznek. Európában az autóbuszok szélessége legfeljebb 255 centiméter lehet a kihajtott tükrökkel együtt, míg a tengerentúlon tükrök nélkül is 260 centiméter széles lehet a jármű.
A Sirius alapkonstrukciója lehetővé teszi, hogy városi, elővárosi, helyközi szóló vagy csuklós autóbuszt, trolibuszt, gáz- vagy akár hidrogénhajtású kivitelt is készítsenek belőle.


