Egyszerre öt BlackBerry támadja az Apple új okostelefonját
A RIM tervei szerint már hónapokkal ezelőtt a boltokba kerültek volna az új BlackBerry-k, ám a bemutatót mindig el kellett halasztani. Az elemzők ugyanakkor már többször figyelmeztettek arra, hogy a késlekedéssel a RIM elszalasztotta a lehetőséget, hogy az üzleti felhasználók piacán nagyobb mennyiségű készüléket adjon el.
A RIM közleménye szerint augusztusban vállalat két felsőkategóriás BlackBerry Bold és három új BlackBerry Torch modellt dob piacra, amelyeken már az új fejlesztésű saját szoftverek futnak majd. Az előbbieknél megmarad a hagyományos BlackBerry billengyűzet, de emellett érinthető képernyőt kapnak, míg a Torch készülékek teljes felületkezelését - az iPhone-hoz hasonlóan – érintőképernyőn keresztül lehet végezni.
A szakértők szerint a mostani törtető bejelentés ellenére a RIM igencsak „átaludta” a piaci trendek alakulását. Az IDC piackutató adatai szerint a kanadai gyártó piaci részesedése az okostelefonok piacán idén 14,2-ről 13,4 százalékra csökken. Ezt a visszaesést kompenzálhatják valamelyest az abban a hónapban bemutatott új készülékek.
Az új készülékeket a RIM ígérete szerint már stabilabb operációs rendszerrel és gyorsabb webböngészővel szerelik fel. A BlackBerry-k augusztus végén kerülnek kiskereskedelmi forgalomba. Az időzítés nem véletlen, hiszen az Apple szeptemberre ígéri az iPhone legújabb verziójának premierjét.
A RIM legutóbbi jelentése szerint 13,2 millió készüléket szállított az első három hónapban, ami szintén jócskán elmarad például az iPhone eladásaihoz képest. Az Apple telefonjaiból a legutóbbi negyedévben 18,6 millió kelt el. A számokon túl nagyobb fejfájást okoz a BlackBerry gyártójának az a tény, hogy egyre több szereplő, egyre agresszívebben csíp ki magának darabokat a RIM erős bástyájának tartott üzleti szegmensből. Az iPhone mellett a komolyabb androidos készülékek is mind gyakrabban tűnnek fel vállalati környezetben.


