Azon kívül úgy véli 53 százalék, hogy így ingyen juthat olyan információkhoz, amelyekért máshol esetleg fizetnie kellene. „Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkező hirdetések” – mondja a magyar válaszadók 49 százaléka. Azok aránya 62 százalék, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, és a küldő cég törli őket a címlistájáról.
Ettől eltérően a vizsgált 28 európai ország internethasználói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz. A leginkább pozitívan abban az esetben nyilatkoznak az online hirdetésekről – földrészünkön a megkérdezettek átlag 46 százaléka –, ha fennáll a lehetősége, hogy lemondják őket, címüket pedig leveszik a címlistáról.
Az európai átlag harmada (35 százaléka) szerint értékelődik fel a hirdetés azáltal, hogy névre szól. Az életet pedig csak 41 százalék számára könnyíti meg. Az informálódás ingyenes voltát földrészünk vizsgált országaiban a válaszadók 43 százaléka tartja előnyösnek.
A magyarok 49 százalékos arányánál többen gondolják, hogy a nevükre kapott reklámok könynyebbé teszik az életet a letteknél, az oroszoknál, a törököknél és az ukránoknál. Ennél a szempontnál különösen alacsony viszont a dánok 15, a svédek 19 és a finnek 23 százalékos aránya.
Azzal kapcsolatban, hogy az online küldés felértékeli a hirdetési információkat a címzett számára, a magyarországi 58 százalék Európában a második legnagyobb arány. Ezt a szempontot pozitívan legkisebb arányban a svájciak (14 százalék), németek (17) és osztrákok (18) ítélik meg. VG