BUX 43,018.77
-1.01%
BUMIX 3,929.91
-0.68%
CETOP20 2,013.3
0.00%
OTP 10,340
-1.19%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-1.49%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.46%
-3.85%
0.00%
-0.42%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-4.11%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,876
+1.20%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,370
+0.42%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,770
0.00%
-7.01%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
-2.48%
0.00%
-1.54%
-4.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,190
-1.65%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Cégvilág

Itthon megy a névre szóló reklám

A magyarok kedvezőbben ítélik meg a közvetlenül címükre kapott online reklámokat, mint az európai átlag. Ha egy cég vagy intézmény információkat e-mailben, névre szólóan küld, akkor azáltal értékesebbé válik a reklám a magyarországi címzettek többségének szemében – többek között ezt tárta fel a Nielsen 55 országban végzett felmérése.

Ha valamilyen honlapra látogat vagy interneten keresztül vásárol valamit, és utána ilyen alapon e-mailben kap hirdetést, akkor tízből hat magyar (58 százalék) számára fontosabbá válik a reklám, mert személyesen neki szól.

Azon kívül úgy véli 53 százalék, hogy így ingyen juthat olyan információkhoz, amelyekért máshol esetleg fizetnie kellene. „Könnyebbé teszik az életemet az e-mail címemre érkező hirdetések” – mondja a magyar válaszadók 49 százaléka. Azok aránya 62 százalék, akik akkor veszik örömmel a neten kapott hirdetéseket, ha bármikor lemondhatják, és a küldő cég törli őket a címlistájáról.

Ettől eltérően a vizsgált 28 európai ország internethasználói visszafogottabban viszonyulnak az online reklámokhoz. A leginkább pozitívan abban az esetben nyilatkoznak az online hirdetésekről – földrészünkön a megkérdezettek átlag 46 százaléka –, ha fennáll a lehetősége, hogy lemondják őket, címüket pedig leveszik a címlistáról.
Az európai átlag harmada (35 százaléka) szerint értékelődik fel a hirdetés azáltal, hogy névre szól. Az életet pedig csak 41 százalék számára könnyíti meg. Az informálódás ingyenes voltát földrészünk vizsgált országaiban a válaszadók 43 százaléka tartja előnyösnek.

A magyarok 49 százalékos arányánál többen gondolják, hogy a nevükre kapott reklámok könynyebbé teszik az életet a letteknél, az oroszoknál, a törököknél és az ukránoknál. Ennél a szempontnál különösen alacsony viszont a dánok 15, a svédek 19 és a finnek 23 százalékos aránya.

Azzal kapcsolatban, hogy az online küldés felértékeli a hirdetési információkat a címzett számára, a magyarországi 58 százalék Európában a második legnagyobb arány. Ezt a szempontot pozitívan legkisebb arányban a svájciak (14 százalék), németek (17) és osztrákok (18) ítélik meg. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek