BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Példátlan egész Európában, ami Magyarországon történt: Lázár Jánost most nagyon megdicsérték Brüsszelből – ez nagyon fájhat a románoknak

Tovább növekedett az Európai Unióban vasúton utazók száma 2024-ben. Az EU-ban szállított utasok száma Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben tavaly. Az Eurostat adatai szerint tehát a sokat kritizált MÁV produkálta messze a legnagyobb dinamikát, erre pedig büszke lehet Lázár János közlekedési miniszer.

A brüsszeli közlemény szerint a tavaly feljegyezett 443 milliárd utaskilométer az eddigi legmagasabb szám a vonatkozó adatgyűjtés 2004-es kezdete óta — közölte az MTI. Ez 5,8 százalékkal haladja meg a 2023-as 429 milliárdot. Lázár János közlekedési miniszter külön is elégedett lehet, hiszen Magyarországon mérték az előző év legnagyobb növekedését a vasúti utasforgalomban.

Debrecen-Nagykereki 106-os, Lázár vasútvonal
Európában kiemelkedő eredményeket mértek a vasúti utasforgalomban, Lázár János is elismerő szavakat kapott / Fotó: Debrecen Megyei Jogú Város Önkormányzata

Közölték: a legtöbb, 2,9 milliárd utast Németországban szállították vasúton, megelőzve Franciaországot (1,3 milliárd) és Olaszországot (843 millió). 

Lázár János minisztersége alatt nőtt meg az utasforgalom

A legkevesebb utast a vasúttársaságok Litvániában (5 millió), majd Észtországban (8 millió) és Görögországban (14 millió) szállították.

A szállított utasok száma 2023-hoz képest Magyarországon nőtt a legnagyobb mértékben, 60 százalékkal,

megelőzve Lettországot (+13,9 százalék) és Írországot (+10 százalék).

Ezzel szemben a vasúton szállított utasok számában Románia 4,9 százalékos, Bulgária pedig 3,1 százalékos csökkenésről számolt be. Az Eurostat jelentése szerint az előző év adataihoz képest a vasúti árufuvarozás 0,8 százalékkal 375 milliárd tonnakilométerre (tkm) esett vissza 2024-ben, szemben a 2023-as 378 milliárd tonnakilométerrel.

A legtöbb árut Németországban szállították vasúton (126,3 milliárd tonnakilométer), megelőzve Lengyelországot (56,7 milliárd tonnakilométer) és Franciaországot (32,2 milliárd tonnakilométer).

A skála másik végén Írország, Luxemburg, Görögország és Észtország áll, amely országok 2024-ben kevesebb mint egymilliárd tonnakilométert regisztráltak. Az Európai Unió vasútvonalain szállított áruk fő típusai a fémércek (12,2 százalék), a koksz és finomított kőolajtermékek (10,1 százalék), valamint fémalapanyagok, illetve előállított fémtermékek (8,9 százalék) voltak – tájékoztatott az uniós statisztikai hivatal.

Valamiért továbbra sem kapja meg a magyar vasút a hitelt, amit Lázár szerint Magyar Péter fúrt meg

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.