BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább tart a pesszimizmus

A lakosság derűlátásával nem értenek egyet a cégek

Előretekintés. Minden ágazat várakozásai romlottak augusztusban az üzleti szférán belül, az ipari és építőipari vállalkozásoké kismértékben, a kereskedelmi és szolgáltató cégeké viszont jelentősen. A GKI által, az Európai Unió támogatásával végzett felmérés szerint a csökkenő trend már hónapok óta tart, az üzleti és a fogyasztói várakozások 2010 márciusában voltak a jelenlegihez hasonló szinten.

Az ipari bizalmi index értéke tovább csökkent, a romló tendencia közel fél éve tart. Kedvezőtlenebb lett az elmúlt és stagnált a következő időszaki termelés, valamint gyengült a rendelésállományok megítélése. Az építőipari bizalmi index eleve nagyon alacsony értéke négy hónapja csökken, bár az augusztusi mérséklődés enyhébb volt a korábbi hónapokénál. A kereskedelmi bizalmi index értéke a júliusi emelkedésnél jóval nagyobb mértékben csökkent augusztusban. A szolgáltató cégek várakozásai pedig a megelőző fél év közel stagnálását követően jelentősen romlottak ebben a hónapban. Az üzletmenet mellett a várt forgalom és a foglalkoztatási szándékok megítélése is kedvezőtlenebb lett.

A foglalkoztatási szándék az iparban és a szolgáltatásokban sokat romlott, az építőiparban és a kereskedelemben azonban kissé javult, a fogyasztók munkanélküliségtől való félelme enyhén mérséklődött. Az árváltoztatási szándék az iparban és az építőiparban nem változott, a kereskedelemben és a szolgáltatók körében viszont nőtt az emelést tervezők aránya, emellett erősödött a lakosság inflációs várakozása. A magyar gazdaság kilátásainak megítélése minden ágazatban jelentősen romlott, a fogyasztók körében azonban kissé javult.

A GKI fogyasztói bizalmi indexének értéke a 2010 novembere, de főleg ez év márciusa óta tartó szinte folyamatos csökkenés után most minimálisan emelkedett. A lakosság saját pénzügyi helyzetét, a munkanélküliek számának és a gazdaság jövőbeli kilátásainak az alakulását is kissé kedvezőbben ítéli meg, mint egy hónappal ezelőtt. A lakosság továbbra is kivár, s halasztja a tartós fogyasztási cikkek vásárlását. VG

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.