Annak ellenére, hogy több milliárd dollárja áll a Boeingnak a 787 Dreamliner projektben, a jelenlegi állás szerint nem valószínű, hogy a gép az évtized vége előtt komoly hasznot hajtana a gyártónak – vélekednek a Bloombergnek nyilatkozó szakértők. A világ második számú repülőgépgyártójának számító Boeing augusztus 26-án kapta meg a hatósági engedélyeket az 50 százalékban kompozit műanyag szerkezetű utasszállító gyártására, ám a nagyszámú megrendelés ellenére a komoly bevételekre még jó ideig várnia kell.
„Olyan ez, mint az anakondában a vacsora: a cégcsoport mérlegének közepén keletkezett egy óriási dudor, és kell egy bizonyos idő, mire eltűnik” – idézte a hírügynökség Bill Batchellert, a Tower Wealth Management vezető befektetési igazgatóját. Sokatmondó adat – tette hozzá –, hogy számításba véve a már majdnem elkészült, vadonatúj gépeket és azt a hat 787-est, amelyet tesztelésekhez használt a cég, a Boeingnak több álló 787-ese van, mint ahány repülőgépet a Virgin Atlantic Airways összesen üzemeltet.
Becslések szerint a Boeing nagyjából 300 millió dollárt költött el minden egyes eddig kész 787-es megépítésére, így az árrés mindössze 50 millió körül mozoghat – vélik a Barclays elemzői. VG
Elhúzódás
A Boeing 2004 áprilisában indította el a Dreamliner programot, és eredetileg 2008 első felére tervezte az első, 330 utas szállítására alkalmas gép leszállítását a megrendelőknek. Ennek ellenére az első 787-es próbarepülésére 2009 decemberéig kellett várni, és a 8 hónaposra tervezett tesztidőszak is 20 hónaposra duzzadt. A csúszás pedig dollármilliárdokba került a gyártónak, hiszen a késedelmek miatt több megrendelő is visszalépett. Ráadásul a Dreamliner fejlesztési költségei is milliárdokkal túllépték az eredeti tervet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.