Cégvilág

Elégedett a Hyundai

Az európai válság a jelek szerint nem mindenkit érint, ugyanis az idén minden idők legjobb első fél évét zárta a dél-koreai Hyundai Európában, eladásai meghaladták a 208 ezret. A dél-koreai nagyvállalat nyolc év alatt négy helyet lépett előre, és immár a negyedik a sorban világ autógyártói között.

A cég az elmúlt években megduplázta a kutatás-fejlesztésre fordított költségvetését: árbevételének majd 6 százalékát (2,23 milliárd euró) költi e célra. Meg is lett az eredménye, az idén az első tíz hónapban a Hyundai konszern több autót adott el Európában, mint a Toyota.

Magyarországi cége, a Hyundai Holding Hungary Kft. a nehéz piaci körülmények között is képes volt tovább erősíteni pozícióját – mondja Markó Zoltán ügyvezető igazgató, aki telefonos beszélgetésünk idején éppen Győrben volt, ott avatták fel legújabb autószalonjukat.
A Hyundai nemzetközi szlogenje az volt, hogy az igazi minőség számít – hangsúlyozza. E mögött az is ott van, hogy más a mérhető kvalitás és más az, amit az ember érez, a szubjektív minőség – teszi hozzá.

Nem véletlen, hogy a német szaklap, az AutoBild teszteredménye szerint tavaly a legmegbízhatóbb márka a Hyundai lett. A Magyar Autóklub szintén hasonló eredményre jutott a saját vizsgálatai és tesztje alapján.
Az értékesítésben kettős rendszert alkalmaz a cég: a nagy piacokon egyértelműen saját irányítás alá vonják az eladásokat, ez történt Anglia, Spanyol-, Olasz- vagy Lengyelország esetében is.

Máshol viszont helyi értékesítőt alkalmaznak, mert túlságosan bonyolult és hosszadalmas dolog lenne ide küldeni a saját embereket, azokat betanítani. Magyarországon még vannak lefedetlen területek, eddig például Győrben sem volt autószalon – mutat rá az igazgató. A siker egyik okaként azt említi, hogy az elmúlt években minden korábbinál komolyabban foglalkoztak a marketinggel, célzottan költöttek a kommunikációra. Hosszú távú márkaépítésbe kezdtek, ennek már kezdenek mutatkozni az eredményei. Markó Zoltán büszke arra, hogy megnőtt a bizalom a márkával kapcsolatban Magyarországon is. Három éve a 27. volt a cég a hazai forgalmazók között, most a top 10-ben vannak, és évi 3-4 hellyel jöttek fel az értékesítésben, 0,5 százalékról 3-ra.

A dinamikus fejlesztésnek köszönhetően az elmúlt négy-öt év alatt sikerült a teljes modellpalettát lefedni, és most már olyan érdekességekre is tudnak koncentrálni, mint az Elantra vagy a Genesis Coupe, illetve a Veloster, amely ötvözi a kupé dinamikus formáját és a családi autót. Az i40 bevezetésével arra készül a Hyundai, hogy megváltoztassa a márkáról kialakult képet Európában. A dinamikus megjelenésű újdonságot elsőként a 2011-es Genfi Autószalonon láthatta a közönség.

Ami a jövőt illeti, még nem egyértelmű, hogy melyik motor „fut be”, lehet az elektromos is, lehet a cellás is a végső megoldás, és nem kizárt, hogy kimarad a hibrid autó. Középtávon a belső égésű motorokban még nagyon sok tartalék van, amit ki lehet és ki is akarnak használni, ezt bizonyítja a mostani legnagyobb, 1,7-es dízelmotor, amely ugyanazt tudja, mint a korábbi kétezres turbódízel.

Győr autobild Autóklub autószalon Hyundai
Kapcsolódó cikkek