BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább fejleszt a Young & Partners

Jelentős változást hozott több közszolgáltató cég kommunikációjában a Young and Partners által megalkotott modell, amelyet mostanra már többek között négy regionlis vízmű, a Magyar Energia Hivatal, valamint az Országos Egészségbiztosítási Pénztár is használ.

Nem politikai kommunikáció, de nem is piaci marketing – a közszolgáltató szervek kommunikációja olyan terület, amelyet eddig nemigen derítettek fel az ügynökségek és tanácsadó cégek. Ezt észlelte és használta ki a Young & Partners, amely három év alatt speciális modellt dolgozott ki a szektor számára.

A hazai piacon egyedülállónak tekinthető stratégiát több szervezetnél bevezette Kuna Tibor cége, a Young & Partners ügyvezetője komoly fejlődési potenciált lát az ágazatban. A speciális piac lehetőségeit jól ki tudja használni a Young & Partners, mivel a riválisok többsége "konzerv" stratégiákkal fordul a közszolgáltatókhoz, ami nem alkalmazható ebben a szektorban.

A közszolgáltató cégek eddig jellemzően csak ad hoc kommunikációval vagy időnként kampányokkal tartották a kapcsolatot a közvéleménnyel, ezen változtat a cég által kidolgozott modell, amelynek bevezetése nem könnyű feladat. "A közszolgáltatók legtöbbször nem értik, miért van szükség arra, hogy a tevékenységüket bemutassák és elmagyarázzák a közvéleménynek. Közszolgaként a feladatuk teljesítésére koncentrálnak és nem látják értelmét a proaktív kommunikációnak. Azonban a mi megítélésünk szerint a közszolgáltatásnak ugyanolyan fontos része a hiteles, érthető tájékoztatás, mint az alaptevékenység" – mondta el Kuna Tibor.

Ugyanakkor a Young & Partners tapasztalatai szerint az alulról építkező, az átlagember számára érthető kommunikáció eredménye hamar jelentkezik, a siker pedig arra sarkallja a szervezeteket, hogy folytassák a munkát. "A sikernek mindig van gazdája" – fogalmaz Kuna Tibor, hozzátéve, hogy az általuk "felkarolt" szervezetek többsége megmarad az együtt kidolgozott úton és nem csak a stratégia megalkotásában, hanem kivitelezésében is igénybe veszi a segítségüket.

Ami a jövőt illeti: a Young & Partners 2012-2013-ban egy új európai országra terjeszti ki tevékenységét, hogy melyik államról van szó, azt egyelőre nem árulta el az ügyvezető.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.