Cégvilág

Tovább fejleszt a Young & Partners

Jelentős változást hozott több közszolgáltató cég kommunikációjában a Young and Partners által megalkotott modell, amelyet mostanra már többek között négy regionlis vízmű, a Magyar Energia Hivatal, valamint az Országos Egészségbiztosítási Pénztár is használ.

Nem politikai kommunikáció, de nem is piaci marketing – a közszolgáltató szervek kommunikációja olyan terület, amelyet eddig nemigen derítettek fel az ügynökségek és tanácsadó cégek. Ezt észlelte és használta ki a Young & Partners, amely három év alatt speciális modellt dolgozott ki a szektor számára.

A hazai piacon egyedülállónak tekinthető stratégiát több szervezetnél bevezette Kuna Tibor cége, a Young & Partners ügyvezetője komoly fejlődési potenciált lát az ágazatban. A speciális piac lehetőségeit jól ki tudja használni a Young & Partners, mivel a riválisok többsége "konzerv" stratégiákkal fordul a közszolgáltatókhoz, ami nem alkalmazható ebben a szektorban.

A közszolgáltató cégek eddig jellemzően csak ad hoc kommunikációval vagy időnként kampányokkal tartották a kapcsolatot a közvéleménnyel, ezen változtat a cég által kidolgozott modell, amelynek bevezetése nem könnyű feladat. "A közszolgáltatók legtöbbször nem értik, miért van szükség arra, hogy a tevékenységüket bemutassák és elmagyarázzák a közvéleménynek. Közszolgaként a feladatuk teljesítésére koncentrálnak és nem látják értelmét a proaktív kommunikációnak. Azonban a mi megítélésünk szerint a közszolgáltatásnak ugyanolyan fontos része a hiteles, érthető tájékoztatás, mint az alaptevékenység" – mondta el Kuna Tibor.

Ugyanakkor a Young & Partners tapasztalatai szerint az alulról építkező, az átlagember számára érthető kommunikáció eredménye hamar jelentkezik, a siker pedig arra sarkallja a szervezeteket, hogy folytassák a munkát. "A sikernek mindig van gazdája" – fogalmaz Kuna Tibor, hozzátéve, hogy az általuk "felkarolt" szervezetek többsége megmarad az együtt kidolgozott úton és nem csak a stratégia megalkotásában, hanem kivitelezésében is igénybe veszi a segítségüket.

Ami a jövőt illeti: a Young & Partners 2012-2013-ban egy új európai országra terjeszti ki tevékenységét, hogy melyik államról van szó, azt egyelőre nem árulta el az ügyvezető.

imázs közszolgáltató kommunikáció young & partners
Kapcsolódó cikkek