Új piacon próbálna szerencsét a Google
A Cellular News információi szerint az amerikai keresőóriás spanyol leányvállalata több helyi mobilszolgáltatóval is tárgyalt már hálózati kapacitásaik bérléséről. A napokban a Google több spanyolországi dolgozója is kapott egy speciális SIM-csomagot egy a saját arculatot mintázó kártyával. Ezt az alkalmazottak a cég fejlesztés alatt álló mobilos projektjeinek a tesztelésére használhatják a Google saját márkás Nexus One mobiltelefonjaiban, amelyben a kártyák behelyezése után – az interneten terjedő képek tanúsága szerint – a Google saját operátor logója jelenik meg.
A mobilpiacon már többször is próbálkozott a Google saját üzleti modellel. A már említett mobiltelefonját a szolgáltatókat megkerülve 2009 végén próbálta eljuttatni a végfelhasználókhoz. A kezdeményezés azonban nem volt sikeres az ügyfelek körében, így az amerikai cég kénytelen volt beadni a derekát, és maradt a régi bevált üzleti modellnél, vagyis az operátorokat is bevonta az értékesítésbe.
Nem ez az első eset, a tekintetben sem, hogy a Google-t hírbe hozzák az MVNO-üzlettel. Négy évvel ezelőtt hasonló hírek jártak a cég körül, akkor a célország Nagy-Britannia volt, a mobilszolgáltató partner pedig az O2 lett volna. Akkoriban azonban a keresőóriás még csak a weboldalán gyűjtötte volna az ügyfeleit.
Azóta azonban a saját mobilos operációs rendszerével, az Androiddal, valamint egy sor mobilinternet szolgáltatással – beleértve a mobilreklámot – felvértezve a Google erős pozíciót tudott magának kivívni mind az okostelefonok, mind a magas hozzáadott értékű szolgáltatások piacán. Az MVNO-üzlettel a Google meglovagolhatja Brüsszel azon tervét, amely lehetővé tenné a mobil ügyfeleknek, hogy roamingszolgáltatásra más operátort válasszanak.
Az amerikai keresőóriás képes lenne határokon átnyúló virtuális szolgáltatóvá fejlődni, kellően attraktív díjcsomagokkal.
A sokáig Európa-szerte is vitatott virtuális mobilszolgáltatás újabban ismét egyre több cég érdeklődését kelti fel, sőt az ezen a területen a hálózatbérlési ajánlatoknak masszívan ellenálló hazai operátorok is kezdenek nyitottabbá válni. Erre szolgál legfrissebb például a Tesco és a Vodafone 2012-ben induló közös vállalkozása.


